Re: Timemore Sculptor 064 en 078

891
Yespresso schreef: di 05 dec 2023, 09:09 Wat heb ik mezelf aangeleerd dan dat overduidelijk niet goed is? De koffie smaakt echt heerlijk.

Ik verdoezel niets, ik zet gewoon 2 kopjes koffie. Knap van je dat je vanaf daar kunt zien of ik in mijn portafilter last van sproeiers heb.

Het forum is voor mij is om ervaringen te delen. Ik hoop dat de anderen daar wat aan hebben. Jij hoeft er niets mee. Misschien moet je je afvragen waarom anderen je goede bedoelingen moeten uitleggen 😀
Dat hoef ik me niet af te vragen hoor. De rest snapt het namelijk wel ;) . Dit duidt in principe gewoon op een gebrek aan fundamentele kennis maar dat zal ook wel weer verkeerd opgevat worden ;) .

Je hebt jezelf dingen wijsgemaakt die totaal niet kloppen en bent dat als waarheid gaan zien. Ik zeg namelijk nergens dat je iets verkeerd doet alleen dat je beweringen voor geen meter kloppen. Ik heb namelijk nergens geschreven dat je channeling hebt alleen roep jij dat je geen channeling hebt omdat je een spouted portafilter gebruikt en dat slaat natuurlijk nergens op. Daarnaast roep je ook dat je channeling af aan het leiden bent door naar je puck te kijken wat net zo nuttig is als de toekomst in een glazen bol lezen.

Wat ik dus alleen maar zeg is dat je er qua waarheid compleet naast zit en niet dat je iets fout doet. Lees mijn berichten maar eens objectief na dan zal je dat ook gewoon zien.
Strietman CT1, LWW EG-1, Lagom 01 - 98mm Mizen (pre-order), Pietro pro brewing, Veel slowkoffie spul

Re: Timemore Sculptor 064 en 078

896
In het begin een paar keer wat last van channeling gehad maar dat was meer sporadisch dan regelmatig. Inmiddels is mijn 078s een fijne metgezel. Fijn om mee te werken, nauwelijks nog statisch gedoe, geen channeling tenzij ik er zelf een bende van maak tijdens het koffie ritueel [emoji16]

En wat betreft de toon van een bericht. Ieder heeft zijn eigen stijl. En omdat het maar letters zijn moet je er zelf de intonatie aan geven. Smileys zijn een poging om de tekst wat ‘gevoel’ mee te geven maar dat lukt maar matig omdat iedereen een andere betekenis aan een smiley geeft.

Re: Timemore Sculptor 064 en 078

897
Erik82 schreef: di 05 dec 2023, 12:08
Yespresso schreef: di 05 dec 2023, 09:09 Wat heb ik mezelf aangeleerd dan dat overduidelijk niet goed is? De koffie smaakt echt heerlijk.

Ik verdoezel niets, ik zet gewoon 2 kopjes koffie. Knap van je dat je vanaf daar kunt zien of ik in mijn portafilter last van sproeiers heb.

Het forum is voor mij is om ervaringen te delen. Ik hoop dat de anderen daar wat aan hebben. Jij hoeft er niets mee. Misschien moet je je afvragen waarom anderen je goede bedoelingen moeten uitleggen 😀
Dat hoef ik me niet af te vragen hoor. De rest snapt het namelijk wel ;) . Dit duidt in principe gewoon op een gebrek aan fundamentele kennis maar dat zal ook wel weer verkeerd opgevat worden ;) .

Je hebt jezelf dingen wijsgemaakt die totaal niet kloppen en bent dat als waarheid gaan zien. Ik zeg namelijk nergens dat je iets verkeerd doet alleen dat je beweringen voor geen meter kloppen. Ik heb namelijk nergens geschreven dat je channeling hebt alleen roep jij dat je geen channeling hebt omdat je een spouted portafilter gebruikt en dat slaat natuurlijk nergens op. Daarnaast roep je ook dat je channeling af aan het leiden bent door naar je puck te kijken wat net zo nuttig is als de toekomst in een glazen bol lezen.

Wat ik dus alleen maar zeg is dat je er qua waarheid compleet naast zit en niet dat je iets fout doet. Lees mijn berichten maar eens objectief na dan zal je dat ook gewoon zien.
Wat probeer je hier nou mee te bereiken? Het is niet vriendelijk en niet educatief. Daar word je zelf toch ook niet blij van? Ik geloof niet dat het probleem is dat ik er qua waarheid verschrikkelijk naast zit. Misschien ben ik te onduidelijk voor je, dat kan.

En als het me aan fundamentele kennis ontbeert dan zal ik mijn mond hier voortaan houden en braaf meelezen om wat van jullie wijsheid op te doen. Ik zit hier voor mijn lol en dacht wat bij te dragen ipv alleen te consumeren. Never mind.

Zoals je misschien hebt kunnen lezen heb ik geen last van channeling en er was ook geen aanleiding om te denken dat die er was. En de koffie is gewoon lekker. Dus het zal wel meevallen met de verkeerde dingen die ik allemaal doe.

Peace out

Re: Timemore Sculptor 064 en 078

898
Zou leuk zijn vaker foto's te zien van het maalsel in het filter vlak na maling. Dus vooraf aan de puckprep. Klompjes zijn uiteraard geen probleem na een puckprep. Hoewel off topic laat ik ook in dit geval niet de mogelijkheid liggen om te vertellen dat ik bij de Etzmax nimmer klompjes heb aangetroffen. Ook bij Malabar bonen geen sprayen. Om een molen iedere keer weer clumpless maalsel te zien produceren geeft iedere keer weer een enorm feel good gevoel. Heb weer een prive-PC dus post nu niet via Tapatalk, maar binnen de originele site zelf.

Re: Timemore Sculptor 064 en 078

899

Yespresso schreef: En als het me aan fundamentele kennis ontbeert dan zal ik mijn mond hier voortaan houden en braaf meelezen om wat van jullie wijsheid op te doen. Ik zit hier voor mijn lol en dacht wat bij te dragen ipv alleen te consumeren. Never mind.

Peace out
Mag ik dan even benadrukken dat iedereen hier op eigen titel reageert en niet namens het forum. Zoals gezegd heeft Erik zijn manier van benaderen maar laat je daardoor alsjeblieft niet afschrikken! Het forum is voor iedereen, ik ben geen echte moderator omdat ik vind dat iedereen zijn eigen verantwoordelijkheid heeft en ook moet nemen wanneer die reageert. Nu wordt de toon wel wat anders dus ik zal proberen om het een positieve rustige kant op te sturen want ik vind een gezellige omgang belangrijker dan de smaak en perfectie van een kopje koffie.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Re: Timemore Sculptor 064 en 078

900
Erik82 schreef:
Yespresso schreef: di 05 dec 2023, 09:09 Wat heb ik mezelf aangeleerd dan dat overduidelijk niet goed is? De koffie smaakt echt heerlijk.

Ik verdoezel niets, ik zet gewoon 2 kopjes koffie. Knap van je dat je vanaf daar kunt zien of ik in mijn portafilter last van sproeiers heb.

Het forum is voor mij is om ervaringen te delen. Ik hoop dat de anderen daar wat aan hebben. Jij hoeft er niets mee. Misschien moet je je afvragen waarom anderen je goede bedoelingen moeten uitleggen [emoji3]
Dat hoef ik me niet af te vragen hoor. De rest snapt het namelijk wel ;) . Dit duidt in principe gewoon op een gebrek aan fundamentele kennis maar dat zal ook wel weer verkeerd opgevat worden ;) .

Je hebt jezelf dingen wijsgemaakt die totaal niet kloppen en bent dat als waarheid gaan zien. Ik zeg namelijk nergens dat je iets verkeerd doet alleen dat je beweringen voor geen meter kloppen. Ik heb namelijk nergens geschreven dat je channeling hebt alleen roep jij dat je geen channeling hebt omdat je een spouted portafilter gebruikt en dat slaat natuurlijk nergens op. Daarnaast roep je ook dat je channeling af aan het leiden bent door naar je puck te kijken wat net zo nuttig is als de toekomst in een glazen bol lezen.

Wat ik dus alleen maar zeg is dat je er qua waarheid compleet naast zit en niet dat je iets fout doet. Lees mijn berichten maar eens objectief na dan zal je dat ook gewoon zien.
Erik, kunnen we dit nu laten voor wat het is? Jouw boodschap is duidelijk en goed overgekomen, alle puntjes op i voor die perfecte bak koffie maar niet iedereen wilt die weg bewandelen. Dat is voor nu in dit geval prima, de naked die in dit specifieke geval van deze discussie uit de la is getrokken heeft bevestigd dat er geen channeling was.
We weten allemaal dat met een normale portafilter niet te zien is of er channeling plaatsvind.
Om de sfeer leuk te houden zou ik het prettig vinden als we het hierbij laten, goed? [emoji6]
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’