Koffie dagje

1
Laatst bedacht ik mij "wordt hier wel eens samen iets gedaan buiten het forum?". Via de zoekfunctie kwam ik een oud initiatief tegen voor een dag met sprekers etc. Maar dit bleek achteraf niet haalbaar i.v.m. uiteindelijk aantal deelnemers. Kost ook veel tijd qua organiseren. Mogelijk wel teveel.

Op een ander forum waar ik vroeger lid van was deden we wel eens een BBQ. Is er wel eens aan gedacht of zijn er mensen die het leuk lijken om een dagje samen de hobby te beleven/delen? Bijvoorbeeld cupping, mooie bonen en zet methoden uitproberen, wijntje, drankje, plankje . Kennis delen etc.

Ik ben benieuwd, lijkt mij wel leuk namelijk.

Re: Koffie dagje

4
Ja lachen! Stel Het Hoofdkwartier natuurlijk graag beschikbaar maar in de winter is het te fris in de loods. Met de Bianca introductie ging t prima en was het erg gezellig, maar mogelijk is er behoefte aan iets centralers in het land?

9
Zeker leuk, ik ben voor! Jaren geleden eens bij mij thuis ook gedaan, maar gezien k in Groningen woon is dat niet centraal te noemen.
Is ergens rond Amersfoort ofzo niet een lokale brander of koffieprater (user op dit forum :p) die dit kan faciliteren?

Op de meeting bij mij thuis nam iedereen wat mee, van verse koffie tot maler, tot espressomachine en zelfs lekkere hapjes voor erbij.
Ik had zelf toen een rocket cellini en compak k6 maler denk ik, zodat in de basis alleen koffie mee genomen hoefde te worden.

In Groningen zou ik het kunnen organiseren bij Koffiestation (goede micro branderij), maar laten we vooral zoeken naar wat centraler dan Groningen als primaire optie.
-Conscience keeps more people awake than coffee-
Hario V60 - Bianca V2 - Niche Zero - Eureka Mignon Specialita - Fellow Ode

10
Capulus schreef:
bobbee schreef:Emmen zou mooi zijn
Afbeelding

Mooi centraal.
Jij stelt je huis beschikbaar. Goed initiatief!
Is dat een vraag of bedoel je dat het iets waar ik nog even over na moet denken?
Afbeelding

Ik kan hier wel een zaaltje huren.
Pti schreef:Voor mij een pizza Funghi aub
Goed! Moet alleen kijken hoe we dat kunnen inpassen, dat ik niet alleen pizza aan het bakken ben
Afbeelding
Numbers are good but never loose the focus, a quality cup profile is not negotiable!