Re: 9Barista. Espresso apparaatje voor op je gasfornuis

4
bobbee schreef:Heb je het filmpje niet gezien? Volgens mij wordt het daarin goed uitgelegd.

Ja prijzig...klopt.
Jazeker wel. Nog een keer bekeken en hoop het nu beter te begrijpen.
Wat ik nu begrijp is dat hij net als een percolator het water kookt en daarna via twee systemen afkoelt tot 93 graden. Dit, terwijl hij zijn druk behoudt. Alleen zit er ook een systeem in wat zorgt dat de druk opbouwt door die valve die alleen bij 9 bar het water doorlaat. Dit heeft een percolator niet. Klopt dat een beetje?

6
Keyser schreef:
bobbee schreef:Heb je het filmpje niet gezien? Volgens mij wordt het daarin goed uitgelegd.

Ja prijzig...klopt.
Jazeker wel. Nog een keer bekeken en hoop het nu beter te begrijpen.
Wat ik nu begrijp is dat hij net als een percolator het water kookt en daarna via twee systemen afkoelt tot 93 graden. Dit, terwijl hij zijn druk behoudt. Alleen zit er ook een systeem in wat zorgt dat de druk opbouwt door die valve die alleen bij 9 bar het water doorlaat. Dit heeft een percolator niet. Klopt dat een beetje?
Ja klopt,

Percolator is heel eenvoudig terwijl hier een ventielklep met veer inzit en een deel om de temperatuur af te laten koelen.
Slim bedacht, en dat moet betaald worden
Afbeelding
Afbeelding
Numbers are good but never loose the focus, a quality cup profile is not negotiable!

8
Inderdaad veel gelijkenis met de Bacchi. Die heb ik gehad en dat ding maakt een prima espresso.

Ga er vanuit dat deze verhelijkbaar zal presteren. Geloof dat ik de uitloop van de Bacchi mooier vind dan dit bakje met schenktuit.

Nu met 50% korting wel te doen. Persoonlijk mis ik de espresso niet op vakantie. Gewoon handmalertje mee en een aeropress of V60.
Espresso: Elektra MCAL / Olympia Cremina '82 / Cafelat Robot / Niche Zero / Eureka XL
Filter: Hario V60 / Chemex / Delter / Melodrip / Comandante MK3 Nitroblade / MK Vario + Ditting steel burrs

10
bvds schreef: wo 18 dec 2019, 09:02 Nu met 50% korting wel te doen.
Ik zie geen 50% korting aangeboden. Zoals ik het lees, vragen ze 50% deposit, dus de helft als aanbetaling als je bestelt.

Je betaalt dan inderdaad slechts de helft, dat is wel degelijk zo, dwz nu in 2019 heb je 'm voor de halve prijs besteld en ergens volgend jaar krijg je 'm ook thuis voor de (tweede) helft van de prijs. Da's tweemaal voordeel!
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino