LA PAVONI DOMUS BAR DOSATA
Zeef is schoon
Koffie 6-8 gr
Wanneer wij koffie willen zetten dan trilt mede door de druk de filterdrager los met als gevolg dat wij drap in het kopje krijgen of nog erger de filterdrager wordt eruit gedrukt. Ook merken we dat deze lekt op tussen de filterdrager en de filter.
De zeefjes van zowel van de machine als van de filterdrager zijn schoon en de druk bevind zich in het groene vakje.
Nu dachten wij in eerste instantie dat wij te veel maalsel werd gebruikt maar dat is niet het geval.
Daarnaast dacht ik dat de veer waarmee het zeefje op zijn plek gehouden wordt los zat maar dat is ook niet het geval
Wat kan hier de oorzaak van zijn.
Re: LA PAVONI DOMUS BAR DOSATA filterdrager trilt los
2De rubber ring die in de groep zit moet worden vervangen. Naar verloop van tijd wordt deze hard en zet uit.
Daardoor past de filterdrager niet meer.
Een nieuwe ring is waarschijnlijk te vinden bij Van Pommeren of DR-trading. Beide in Utrecht.
Verstuurd vanaf mijn TA-1024 met Tapatalk
Daardoor past de filterdrager niet meer.
Een nieuwe ring is waarschijnlijk te vinden bij Van Pommeren of DR-trading. Beide in Utrecht.
Verstuurd vanaf mijn TA-1024 met Tapatalk
3Weet iemand hoe ik het volgende onderdeel kan verwijderen
MC139 en MC137 verwijderen is geen probleem
hoe kan ik MC192 (2x zijn dit schroeven)verwijderen maar vooral hoe kan ik MC191 verwijder.
Moet ik MC191 los wrikken met een schroevendraaier!
MC139 en MC137 verwijderen is geen probleem
hoe kan ik MC192 (2x zijn dit schroeven)verwijderen maar vooral hoe kan ik MC191 verwijder.
Moet ik MC191 los wrikken met een schroevendraaier!
4Bij de machines die ik tot nu toe heb gehad wel. Afhankelijk van hoe vaak dit niet gedaan is, zal er meer koffievet zitten en zal het wat lastiger gaan. Gewoon met beleid rondom een beetje wrikken. Je merkt wel of het een beetje meegeeft of niet.
5Bedankt voor je reactie
Op het ogenblik ziet het er zo uit. Ik moet de de "schroef" in het midden nog verwijderen en daarna dus de messing ring
Hoe haal ik deze "schroef" eigenlijk weg.
Als ik het goed begrepen heb zou ik na het weghalen van "schroef" in het midden en een beetje wrikken, de messing ring los kunnen maken
Op het ogenblik ziet het er zo uit. Ik moet de de "schroef" in het midden nog verwijderen en daarna dus de messing ring
Hoe haal ik deze "schroef" eigenlijk weg.
Als ik het goed begrepen heb zou ik na het weghalen van "schroef" in het midden en een beetje wrikken, de messing ring los kunnen maken
6Misschien eerst even een vochtig doekje en een oude tandenborstel erlangs Grote kans dat er een duidelijker schroef achter het koffieprutje vandaan komt. Mijn vorige machine had een kleine imbus schroef midden in het douchescherm, die klonterde snel vol met koffie en dan had je ook geen idee meer hoe die precies los moest. Deze lijkt overdwars ook een inkeping te hebben, die je met een beetje brede schroevendraaier wel los krijgt. Grote kans dat die het geheel op z'n plek houd, en dat je daarna de andere onderdelen gewoon eruit kunt wrikken.
7Ik heb zelf zo'n machine gehad. Je moet de 4 moertjes waarmee mc 190 vast zit los halen, deze kun je dan naar beneden schuiven. Zo komt de rubberring vrij en die kun je nu redelijk eenvoudig demonteren.
Verstuurd vanaf mijn SM-A600FN met Tapatalk
Verstuurd vanaf mijn SM-A600FN met Tapatalk
8H.vdaren35 schreef
Ik heb zelf zo'n machine gehad. Je moet de 4 moertjes waarmee mc 190 vast zit los halen, deze kun je dan naar beneden schuiven. Zo komt de rubberring vrij en die kun je nu redelijk eenvoudig demonteren.
Helaas zit het e.e.a. muurvast de moeren zijn los maar het geheel krijg ik met geen mogelijkheid los. Nu heb ik de machine gedemonteerd en heb twee bouten losgedraaid de derde is afgebroken (is volgens mij bij onderhoud gebeurd want er zit lijmresten) en de vierde kan ik niet bij.
Daarnaast vroeg ik mij af of dit koffie vloeistof is of e.o.a. pakking die er tussen is gedaan!
Iemand idee hoe of waarmee ik dit schoon kan maken of hoe ik de messing T-stuk kan verdraaien of hoe ik (zie laatste foto) het ventiel los kan maken zodat ik bij de derde bout bij kan.
Ik heb zelf zo'n machine gehad. Je moet de 4 moertjes waarmee mc 190 vast zit los halen, deze kun je dan naar beneden schuiven. Zo komt de rubberring vrij en die kun je nu redelijk eenvoudig demonteren.
Helaas zit het e.e.a. muurvast de moeren zijn los maar het geheel krijg ik met geen mogelijkheid los. Nu heb ik de machine gedemonteerd en heb twee bouten losgedraaid de derde is afgebroken (is volgens mij bij onderhoud gebeurd want er zit lijmresten) en de vierde kan ik niet bij.
Daarnaast vroeg ik mij af of dit koffie vloeistof is of e.o.a. pakking die er tussen is gedaan!
Iemand idee hoe of waarmee ik dit schoon kan maken of hoe ik de messing T-stuk kan verdraaien of hoe ik (zie laatste foto) het ventiel los kan maken zodat ik bij de derde bout bij kan.