[VERKOCHT] Cormorant CR600 Koffiebrander

1
Beste leden!

Wegens een gebrek aan tijd en ruimte beëindig ik het koffiebranden als hobby. Hierdoor bied ik mijn Cormorant CR600 (model 2019, dus met de verbeterde gasbrander) aan ter verkoop. De CR600 wordt met grote zorg handgemaakt in Engeland door Johan Smal en is populair onder hobbybranders wereldwijd. Volgens mij zijn er wegens een beperkte productiecapaciteit een paar mensen in Nederland in het bezit van deze unit.

Ik heb slechts zo’n 25/30+- batches gedaan van 500gr waardoor de brander er nog absoluut als nieuw uitziet. De brander is heel volledig uitgerust met allemaal fijne snufjes. Zie het overzicht hieronder.

CR600 Specifications:

Roasting capacity: 50g to 600g
Material: Stainless Steel & African Mahogany
Indoor roasting: Yes
Profiling possible: Yes (BT&ET)
BT and ET probe access for data logger and artisan profiling.
Chaff removal chamber: Yes
Smoke exhaust: Yes
Gas auto ignition: Yes
Tryer: Yes
Roast Window: Yes
Roasting time: 6 - 20 minutes ( Average time for 600g is 12minutes)
Roaster size: L - 530mm x W - 300mm x H - 447mm
Heat control: Complete low to high temp control with gauge indication.
Heating source: Ceramic burner / LPG propane / butane with built-in 37 mbar regulator.
Thermocouple gas safety: Yes
Gas consumption: 0.08kg/h
Flame diffuser: Yes - choice to have direct flame on drum or not
Voltage: 12V - 3.6A Power 43.2W - Power converter supplied with roaster.
Gross Weight: 14kg
Analogue thermometer: 0°C - 300°C
Drum material: Special cast steel
Drum Motor: 2 Speed - 45rpm & 60rpm
Air flow control and reading: 2 x 12volt fans max 170cfm
Roaster LED light: Yes

De BT en ET probes zijn gekoppeld aan een Yoctopuce Thermocouple interface zodat de temperatuurmetingen op ARTISAN zijn te volgen. Deze krijg je erbij. Alles is werkend te zien en uit te testen bij mij thuis.

Ik zoek zoek er zeker gezien de staat zo’n 1700 euro voor. De oorspronkelijke nieuwprijs lag zo rond de 2000 euro.

Voor meer informatie kun je mij een berichtje sturen via de PB.
Vibiemme Domobar - Eureka Mignon - Kaldi Home Roaster

Re: [TKA] Cormorant CR600 Koffiebrander

5
cremalover schreef: do 31 dec 2020, 12:05 Dst is 20% voordeel tov een nieuwe.
Als ik in deze prijsklasse iets koop leg ik er liever iets bij en dan heb ik een nieuwe.
Wel een mooie brander.
Dat is een opmerking die ik had kunnen maken, maar dan moet je hem wel op goed geluk zonder invoerkosten langs de post-brexit douane weten te sluissen ;)