Hoi,
Ik lees op dit forum dat de Ulka EX4 voor een rustigere drukopbouw zorgt en dus in een betere espresso resulteert, dan de fabrieksaffe EX5 in de Bezzera. Aangezien mijn machine nu toch open ligt en ik onderdelen moet bestellen, lijkt me dat wel wat.
Vraag aan jullie. Moet ik daarbij nog opletten welke EX4, of zijn de specs; Volt, Bar Watt altijd hetzelfde?
Ik las iets over een membraanfilter, zit dat erin of moet je die apart erbij?
Ik heb eigelijk twee vragen; de machine ligt niet voor niks open, er was namelijk een kortsluiting veroorzaakt door een lekkende boiler(pakking).
Onze machine, een BZ07, heeft een kortsluiting gehad en de veiligheidsthermostaat is aangetast en veroorzaakte iig een kortsluiting.
Dat kwam, neem ik aan door een eerder lekkage, die zat onderaan de boiler, waar de veiligheidsthermostaat aan vast zit.
Heb nu nieuwe pakking en kalk in boiler aardig weg gekregen.
Maar we zijn er niet 100% zeker van of er nog een andere oorzaak is.
We hebben het verwarmingselement ook ontdaan van de kalkaanslag, deze ziet er nu weer als nieuw uit, maar na meting lijkt hij niet goed. We meten een weerstand van minimaal 4. (dat hoort toch nul te zijn?) Er is geen aard lek gemeten.
Echter toen wij de machine aanzetten, met het element losgekoppeld, was er alsnog een kortsluiting.*
Toen wij de machine weer aandeden, zonder veiligheidsthermostaat, met element aangesloten op het circuit, was er geen kortsluiting.
We hebben hem niet laten opwarmen, t was eerst om te kijken of er iets direct kortsluiting veroorzaakte.
*De eerste keer dat ik de machine uitprobeerde nadat we de boiler-pakking hadden vervangen, met alles aangesloten, water in het reservoir etc, ging de machine gewoon aan, de pomp ging aan, maar na een aantal seconde was het plof, kortsluiting.
Bij de testen die hier op volgden, hadden we het element en de pomp losgekoppeld.
Ik ben niet zeker over het element. Hebben jullie tips?
twee vragen Bezzera07
1
Laatst gewijzigd door Artep op zo 02 mei 2021, 17:55, 1 keer totaal gewijzigd.
[*ik vind mijn Bezzera 07 lekker eigewijs]