Mahlkönig K30 Vario

1
En toen was ik de hoogste bieder op een Mahlkönig K30 Vario maler. De eerste serieuze aanschaf in deze nieuwe hobby. Uiteindelijk wat meer uitgegeven dan ik in eerste instantie wilde, maar na wat ingelezen te hebben begreep ik dat dit een aankoop zou zijn waar ik niet snel spijt van zou krijgen, dus de grens maar wat opgetrokken :) Het betreft een machine van 2011. Geen idee hoeveel malingen ermee gedaan zijn en wat de staat van de maalschijven is. Hoe kan ik zoiets controleren? Of hoef ik me daar bij deze machine resp. deze maalschijven niet direct 'zorgen' om te maken?
ECM Synchronika - Mahlkönig K30 Vario

Re: Mahlkönig K30 Vario

2
Goed dat je een vario hebt.
Zonder ervaring over het beoordelen van de schijven en het verloop van een extractie met die schijven beste gewoon een setje nieuwe schijven erin zetten.

Setje schijven staan regelmatig ook op marktplaats te koop nieuw. Even in de gaten houden en tot die tijd kijken of je het redt met deze schijven.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

3
Ik zal Marktplaats eens in de gaten houden. Heb al gezien dat ze sowieso niet al te belachelijk duur zijn, maar eerst maar eens kijken wat er nu uitkomt. Maandag moet ik de molen ophalen in Den Haag. En dan moet er natuurlijk ook nog een espressomachine aangeschaft worden.

4
Marc O. schreef:Ik zal Marktplaats eens in de gaten houden. Heb al gezien dat ze sowieso niet al te belachelijk duur zijn, maar eerst maar eens kijken wat er nu uitkomt. Maandag moet ik de molen ophalen in Den Haag. En dan moet er natuurlijk ook nog een espressomachine aangeschaft worden.
Gefeliciteerd, prachtige molen. Let wel dat nieuwe schijven niet " uit het lood" gaan lopen. Dus precies evenwijdig onder en boven elkaar. Dat is best een karweitje. Op YouTube heb je een hoop filmpjes die uitleggen hoe je dat het beste kunt doen. Ben benieuwd wat voor machine je gaat aanschaffen.

Afbeelding

5
gilleko B. schreef: wo 14 jul 2021, 08:39 Ben benieuwd wat voor machine je gaat aanschaffen.
Ikzelf ook :| Vrouwlief wil nog steeds een Synchronika terwijl ik een Profitec 700 meer dan (goed en duur) genoeg vind en nog liever een Lelit Bianca zou hebben (maar die vindt zij dan weer veel te lelijk). Vanmiddag krijg ik mijn 'tweede prik' en daarna voel ik me ook wat vrijer om hier en daar wat machines te gaan bekijken. Misschien vindt ze die Bianca in het echt dan best wel acceptabel ;)

6
Marc O. schreef:
gilleko B. schreef: wo 14 jul 2021, 08:39 Ben benieuwd wat voor machine je gaat aanschaffen.
Ikzelf ook :| Vrouwlief wil nog steeds een Synchronika terwijl ik een Profitec 700 meer dan (goed en duur) genoeg vind en nog liever een Lelit Bianca zou hebben (maar die vindt zij dan weer veel te lelijk). Vanmiddag krijg ik mijn 'tweede prik' en daarna voel ik me ook wat vrijer om hier en daar wat machines te gaan bekijken. Misschien vindt ze die Bianca in het echt dan best wel acceptabel ;)
Een vrouw die duurder wil????? Ik zou maar extra lief tegen haar zijn!!!!! Beide mooi apparaten, die Syncronika heeft een koffievrindje van mij en is wel mooi!

Afbeelding

7
Ik heb die molen nu 2 jaar.
Het is een goed ding. Ben nog steeds niet gewend aan de verstelling. Die vind ik bij Mazzer veel fijner.
Verder is de machine mooi stil.De reden dat ik hem gekocht heb.
De nieuwe Mazzers schijnen een stuk stiller te zijn Als dat klopt gaat dezewaarschijnlijk weg voor een Kony met doser.

8
gilleko B. schreef: wo 14 jul 2021, 13:26 Een vrouw die duurder wil????? Ik zou maar extra lief tegen haar zijn!!!!!
Dat laatste sowieso, maar ik heb wat moeite om geld uit te geven aan iets dat niet per se beter is en in mijn ogen ook niet per se mooier. Ik heb al een keer gekscherend gezegd dat ik dat geld dan liever aan iemand geef die het nodig heeft. Dat geeft me een beter gevoel dan wanneer ik het aan een fabrikant geef. Maar dat werd niet in dank afgenomen ;)

9
Marc O. schreef:Ik zal Marktplaats eens in de gaten houden. Heb al gezien dat ze sowieso niet al te belachelijk duur zijn, maar eerst maar eens kijken wat er nu uitkomt. Maandag moet ik de molen ophalen in Den Haag. En dan moet er natuurlijk ook nog een espressomachine aangeschaft worden.
Mahlkonig onderdelen K30 Vario/ home ek43 en meer.
Zie omschrijving
https://link.marktplaats.nl/m1731443067

Er staan ook maalschijven tussen.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’