[INGETROKKEN] Fiorenzato F64evo gen4, heb hem zelf nodig

1
Bij deze bied ik (1 van mijn 2) Fiorenzato F64 EVO malers aan. Algemene specs:

64mm platte maalschijven
Verstelbare PF vork
Maler met timer
1350 rpm
Staploos verstellen
350 watt motor
Koelventilator

Ik heb deze gekocht met de bedoeling om er 1 van de 2 te gebruiken voor mezelf, de andere is over. Beoogd koper heeft de keuze. Helaas niet aanwezig: officieel boekje, doos, bon en tamper. Niet op de foto's maar wel er bij: de 1,5kg hopper en het "dienblaadje".

Apparaten zijn gebouwd als een bunker, redelijk netjes in de PF, zo stil als een muis en bloedsnel. Schijven zien er in mijn zeer beperkte visie nog goed uit. Nieuwe kosten in de orde van 50 euro per set.

Versturen is geen optie, malers zijn loeizwaar. Afhalen, of we maken een goede afspraak over reiskosten en dan kom ik bij u langs.

Nummer 1 = verkocht.
Laatst gewijzigd door ErikvW op di 08 feb 2022, 15:43, 5 keer totaal gewijzigd.
Londinium R - Option-O P64 (SSP UM) - Option-O Lagom Casa - Umikot Planetary Distribution Tool by FrancisPavoni - Puqpress - Aeropress - Aergrind V3 - Puckrake (gold edition) by ArjenT5R™

Re: [TKA] Fiorenzato F64evo gen4, mogelijk 2 stuks

3
Hoi, ben in de markt voor een nieuwe maler en deze viel me op. Maak alleen niet meer dan 4 espresso per dag en hoop dat het geen overkill is. Kun jij al iets zeggen over de retentie van deze maler? En is het persé nodig om het knopje bij de vork in te drukken om het malen te starten of gaat dat ook met de toetsen op het scherm.

Thx.
Oh ja, wat ook meespeelt natuurlijk, waar woon je ongeveer?

4
Dat was ook mijn vraag, waar af te halen?

Ik heb zelf ook zo'n maler. Of je drukt op handmatig op het display en hij gaat malen, of je drukt op 1 /2 kops en drukt met de portafilter de knop in. Dan kan je hem op tijd instellen.
Expobar Brewtus IV, Eureka Zenith 65E, Fracino Retro Lever 2
Voor de beste koffielocaties: www.worldmapofcoffee.com, Mobiele koffiebar ZOespresZO

7
Voor de retentie moet ik afgaan op wat jij zegt, daar heb ik ze niet lang genoeg voor. Mijn eerste shot vrat hij redelijk wat op, maar daarna komt eigenlijk alles er wel uit. Maar dat ik gebaseerd op 4 shots tot nu toe... Ben zelf ook geen grootverbruiker.

Voor de overig geïnteresseerden: ik woon in Helmond maar ik kom voor mijn werk regelmatig in (zuid-as) Amsterdam.
Londinium R - Option-O P64 (SSP UM) - Option-O Lagom Casa - Umikot Planetary Distribution Tool by FrancisPavoni - Puqpress - Aeropress - Aergrind V3 - Puckrake (gold edition) by ArjenT5R™

8
Onlangs heb ik een Mazzer Major gekocht. Heeft ook best wat retentie. En ik drink 4 kopjes espresso per dag. En toch heb ik hem gekocht. Ik steek er iets meer tijd in om het maalsel uit de molen te halen, met een borsteltje. Dat lukt bij een Mazzer prima. Hoe dat gaat bij deze molens weet ik niet. Mijn punt is dat als je maar 4 kopjes drinkt en het maalsel is er redelijk makkelijk met wat extra tijd uit te krijgen dat die retentie geen belemmering voor het kopen van een goede molen hoeft te zijn. Of je moet een persoon zijn die veel haast heeft, ook bij 4 kopjes. ;-)
Machine voor mijn vrouw: QuickMill Aquaviva. Kantoor: Rancilio Silvia PdG V2 en La Pavoni Europiccola, Molen: Mini Mazzer & Mazzer Major.

[INGETROKKEN] Fiorenzato F64evo gen4, heb hem zelf nodig

9
Ik single dose al jaren een K10. Heeft een hele brede shute, dus heel goed leeg te schrapen (gebruik daar de achterkant van een ijslepeltje voor).
Laatst gewijzigd door manduca op wo 26 jan 2022, 22:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Thuis: Londinium 1P * Weber HG-1
Werk/Vakantie: Aeropress * Commandante C40 * Flair 58