Ceado E37s ssp maalschijven gevraagd

1
Heb jongstleden een mooie Ceado E37s gescoord, maalt heel erg mooi maar schijnt nog beter te kunnen, heb al geprobeerd om titanium gecoate mazzer schijven te plaatsen die zijn wat agressiever van maling, echter wijken daar de gaten een half tot een millimeter af, je zou zeggen boor die gaatjes een mm groter probleem opgelost, vier boren van goede kwaliteit en met snijolie gesmeerd maar helaas, alle vier naar het ronde archief, iemand met een oplossing, hetzij schijven of een Europese leverancier of wat dan ook . . .

Laatst gewijzigd door @3aan op wo 08 jun 2022, 19:43, 2 keer totaal gewijzigd.
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.

Re: Ceado E37s ssp maalschijven gevraagd

3
Wannistopeles schreef:Inderdaad een fijne en makkelijk te onderhouden koffiemolen. In het verleden verkocht Casabarista Arnhem/Koffie belevingscentrum de SSP (red burr) maalschijven voor de Ceado.
Ga daar even achteraan, kreeg ook net een mail van SSP dat ze alleen een HU versie hebben in 83mm USD 350 incl. Fedex komt nog invoerkosten + BTW bij komt het op ongeveer €425 das meer dan ik voor de molen betaald heb. ;-)

4
Tsja, als je voor weinig een auto met een in de soep gedraaide motor kunt kopen, waar je dan een splinternieuwe, beter dan originele motor voor kunt krijgen. Moet je dat dan niet doen, omdat die motor meer kost dan je voor de auto betaald hebt?

Als je liever voor een duppie op de eerste rang wil, een setje aftermarket maalschijven kost nog geen €30,-de originele zo'n €130. Er is dan alleen, in tegenstelling tot bij SSP, geen sprake van een enorme upgrade van je maler.

5
Als je SSP, de FedEx en de fiscus uitlegt voor hoe weinig je de maler op de kop hebt weten te tikken, dan zijn zij vast wel bereid ook sportief te zijn en je een extra voordelige levering aan te bieden.

Nu gaan ze er natuurlijk vanuit dat jij voor de maler de volle mep hebt betaald en dan zijn ze wel gek om er uit eigen beweging 50% vanaf te doen.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

6
Wannistopeles schreef:Inderdaad een fijne en makkelijk te onderhouden koffiemolen. In het verleden verkocht Casabarista Arnhem/Koffie belevingscentrum de SSP (red burr) maalschijven voor de Ceado.
Gesproken met Joost, zijn de Italmill red speeds en betaalbaar

7
Pti schreef:Tsja, als je voor weinig een auto met een in de soep gedraaide motor kunt kopen, waar je dan een splinternieuwe, beter dan originele motor voor kunt krijgen. Moet je dat dan niet doen, omdat die motor meer kost dan je voor de auto betaald hebt?

Als je liever voor een duppie op de eerste rang wil, een setje aftermarket maalschijven kost nog geen €30,-de originele zo'n €130. Er is dan alleen, in tegenstelling tot bij SSP, geen sprake van een enorme upgrade van je maler.
Heb nog even rond gesnuffeld voor de SSP o.a. bij James Hoffmann en denk dat mijn Ceado beter af is met de Italmill red speed, wat minder aggressief en dus minder belastend voor het motortje, SSP heeft alleen de HU uitvoering voor de Ceado.

Kan me niet erg vinden in je beredenering van die tuut, een splinternieuwe motorupgrade kost rond de 9k euro en dan nog een fiks bedrag voor inbouw etc. etc.

8
Ik vind motortje toch wel heel licht klinken voor de Ceado.
M.i. is het best een zware motor die ik elke dag hoor. ;)
Het werkt nog steeds probleemloos bij mij.

Ik zou alleen wel willen upgrade naar die wormwiel vertelling.
Weet iemand of dat gewoon uitwisselbaar is?
Dan zou ik alleen dat hoeven kopen en 3 bouten los en vast maken -> klaar.

9
ErikW schreef:Ik vind motortje toch wel heel licht klinken voor de Ceado.
M.i. is het best een zware motor die ik elke dag hoor. ;)
Het werkt nog steeds probleemloos bij mij.

Ik zou alleen wel willen upgrade naar die wormwiel vertelling.
Weet iemand of dat gewoon uitwisselbaar is?
Dan zou ik alleen dat hoeven kopen en 3 bouten los en vast maken -> klaar.
Niet alle e37's zijn daar geschikt voor, dat kan je aflezen aan de hand van je serienummer en letters die er voor staan.

Serienummers die beginnen met F, G en H zijn daarvoor geschikt

Bij mijn molen is het wel mogelijk.
Afbeelding

Laatst gewijzigd door @3aan op do 09 jun 2022, 17:01, 1 keer totaal gewijzigd.

10
Dank je wel.
Weet je ook waar je dat zelf zou kunnen opzoeken of ik daar de fabrikant voor contacteren?

Weet je ook wat de ugrade zou kosten?

Vraag ik me wel of of je dan beide maalschijven moet vervangen?
Of werkt het met behoud van schijven of juist 2 nieuwe schijven nodig?
Ga er vanuit dat een gebruikte tegenover een nieuwe schijf niet goed werkt.