[gezocht] Comandante C40

1
Mijn research via dit forum en de rest van het wereldwijde web brengen me naar de Comandante C40 als interessantste handmolen. Het budget voor een nieuwe heb ik niet. En wat ik lees is dat het een molen voor het leven is, dus ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat iemand deze wil verkopen. Maar ik vraag het toch, wie weet!

Ik heb een zeer fijne maler thuis (Eureka Mignon Specialita), maar wil graag wat meer afwisselen qua bonen. Een handmolen lijkt me ideaal. Bovendien zie ik het als een perfecte oplossing om ook tijdens het kamperen lekkere koffie te kunnen maken - ook voor filterkoffie. Voelt wel een beetje verwend, moet ik zeggen. Dat krijg je als je inmiddels verwend bent met zulke goede machines thuis ;)

Ik ben benieuwd! En anders ga ik verder researchen naar een goed maar iets goedkoper alternatief (tips altijd welkom).

Re: [gezocht] Comandante C40

4
En kijk ook even naar de 1Zpresso. Vond die persoonlijk iets luxer/zwaarder aandoen dan Comandante door het volledige gebruik van metaal, daarnaast ook een fractie goedkoper.

De JX is prima voor filter, de JX-Pro voegt extra kleinere stappen toe handig zijn om je espresso te finetunen.
Ik brand mijn eigen koffie op een bedenkelijk niveau.

5
De Comandante heeft wel een uniek burr setje die zichzelf dusdanig heeft bewezen...hoe die zich verhoudt tot de 1zpresso verhoudt weet ik verder niet maar wel iets om rekening mee te houden.
Numbers are good but never loose the focus, a quality cup profile is not negotiable!

7
Ypuh schreef: ma 17 jul 2023, 16:41 En kijk ook even naar de 1Zpresso. Vond die persoonlijk iets luxer/zwaarder aandoen dan Comandante door het volledige gebruik van metaal, daarnaast ook een fractie goedkoper.

De JX is prima voor filter, de JX-Pro voegt extra kleinere stappen toe handig zijn om je espresso te finetunen.

Is de 1Zpresso ook even geschikt voor espresso als filter?