Pid expobar brewtus 4 doet niets meer.

1
Gister zag ik ineens geen blauwe digits meer op de pid van mijn brewtus 4. De stoomboiler wordt nu nog wel warm de koffieboiler echt heel langzaam en dan nog alleen lauw.
Dit is mijn tweede brewtus. Op mijn vorige vielen de digits in een aantal maanden streepje voor streepje uit. Ik heb toen de pid vervangen.
Nu is hele pid in een keer uit. Zou de pid gewoon stuk zijn? ( bekend probleem bij brewtus)
Of bestel ik een nieuwe pid en is het straks de voeding of zo? Weet iemand hier meer van, kan ik dat meten of zo?

Machine is ongeveeer drie jaar oud, toen begon pid op vorige machine ook kuren te krijgen.

Re: Pid expobar brewtus 4 doet niets meer.

4
Barre Koffie schreef: di 07 nov 2023, 18:24 Nieuwe pid geplaatst. Alles werkt.

Best trots op mezelf. Mijn favoriete klusmaterialen zijn ducktape en tie raps.

Maar dit ging vlot :D :D :D

Blijft wel kwetsbaar punt die pid. Ben bang dat ik dit elke drie jaar kan gaan doen.
Iemand met dezelfde ervaring?

Helaas dezelfde ervaring, opeens wilde de pid na 3 jaar niet meer opstarten. Snel even naar DRS gegaan in Utrecht om er een op te halen. Toch een prijzige reparatie, maar wel leuk dat je het zelf kan doen. Ze zeiden dat ze vaak merkten dat deze 'goedkopere' dubbele boilers meer reparaties hebben.
Expobar Brewtus - Weber EG-1 core & ultra burrs - Commandante C40

5
Ik heb nog een vraag.
Bij de originele pid die ik eruit haalde zat er wat tape op “gleuf” aan de bovenkant om deze af te dichten. Waarschijnlijk om eventueel vocht niet bij de contactjes te laten komen.
Ik heb nu gekozen om dit niet te doen omdat ik denk dat de gleuf ook kan zorgen voor koeling,….
Maar ik weet niet of dat verstandig is.
De vraag is dus of ik die gleuf moet dicht tapen of juist niet? (Gleuf boven aan vierkante kastje waar de pid inschuift.)

6
Barre Koffie schreef: wo 08 nov 2023, 16:49 Ik heb nog een vraag.
Bij de originele pid die ik eruit haalde zat er wat tape op “gleuf” aan de bovenkant om deze af te dichten. Waarschijnlijk om eventueel vocht niet bij de contactjes te laten komen.
Ik heb nu gekozen om dit niet te doen omdat ik denk dat de gleuf ook kan zorgen voor koeling,….
Maar ik weet niet of dat verstandig is.
De vraag is dus of ik die gleuf moet dicht tapen of juist niet? (Gleuf boven aan vierkante kastje waar de pid inschuift.)
Oef dat zou ik niet weten. Bij mij was een groot deel met plastic ingepakt, dat heb ik weer zo gelaten. Heb jij dat niet?
Expobar Brewtus - Weber EG-1 core & ultra burrs - Commandante C40

10
Barre Koffie schreef: di 07 nov 2023, 18:24 Nieuwe pid geplaatst. Alles werkt.

Best trots op mezelf. Mijn favoriete klusmaterialen zijn ducktape en tie raps.

Maar dit ging vlot :D :D :D

Blijft wel kwetsbaar punt die pid. Ben bang dat ik dit elke drie jaar kan gaan doen.
Iemand met dezelfde ervaring?
Hey ! Mijn PID deed ook raak en viel steeds uit. Nieuwe gekocht en bevestigd,nu doet deze niets.
Bij jou ging het gelijk goed ? Ik had een foto van de draden gemaakt dus 1-1 vervangen.