[Verkocht] Expobar Brewtus IV-R vastewateraansuiting, wit, met pressure/flow control

1
He allen,

Gezien ik niet voldoende vaak espresso meer maak, verkoop ik mijn Brewtus IV. Er is naar mijn weten niets meer te upgraden aan deze machine, dus doe er je voordeel mee :-)

Deze Brewtus IV heb ik in 2015 bij koffiewarenhuis.nl gekocht voor 1198,00, dus met dubbele boiler en PID control.
Daarnaast heb ik de volgende mods/upgrades toegepast of laten toepassen:
- zandstralen en poedercoaten in wit, RAL9010, door G van Rijn (juni 2020)
- reguliere E61 groepshoofd a 225,00 via DR Trading (het groepshoofd van expobar heeft een ring uit het koper geslepen; ik wilde graag het standaard preinfusiegedrag van een reguliere E61; het origineel doe ik erbij)
- rotatiepomp, voor ongeveer 150,00, via DR Trading (juni 2020)
- vastewateraansluiting, ongeveer 50,00, via DR Trading (juni 2020)
- stoomkraan met pushbediening, voor 50,00 via DR Trading (juni 2020)
- alle plastic knoppen en hendels van hout, en lagere voetjes, via DR Trading of zelf gemaakt (sept 2020)
- IMS showerscreen, siliconen groepshoofdgasket, ook rond die tijd
- Brew Pressure Profiling Control E61 kit, 150,00, via DR Trading (aug 2020), incl manometer
(dus alles bij elkaar zo'n beetje 1822 eur)

Ik heb hem jaarlijks ontkalkt en altijd water uit een BWT waterfilter gebruikt (eerst kan, daarna vastewateraansluiting met waterontharder).

Inclusief naked portafilterhouder met houten handvat, portafilter met twee spouts, spiegeltje, vier verschillende spuitmondjes voor op de stoompijp, VST20grams portafilter, blindfilter, melkkannetje met thermometer, en alle oude originele onderdelen die ik heb verwijderd voor de installatie van bovenstaande.

Werkend te zien in Utrecht.
Laatst gewijzigd door iloveoxytocin op di 23 jan 2024, 19:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Brewtus IV-R met reguliere E61 groep, Pressure Profiling Kit en Smart Espresso Profiler | Lagom P-64 | V60 | Moccamaster | Comandante C40

Re: [TKA] Expobar Brewtus IV-R vastewateraansuiting, wit, met pressure/flow control

3

iloveoxytocin schreef: Graag bieden op de via deze link vanaf 1000,00 euro. Werkend te zien in Utrecht.

Dank voor het aanbod op het forum maar helaas werkt dat hier zo niet. De verkoop gaat via het forum en niet doorverwezen naar marktplaats en de vraagprijs die je ervoor wilt hebben graag hier vermelden. Wil je dat niet dan liever alleen op marktplaats plaatsen.

Ps: 21uur. Geen reactie dus link verwijdert uit post.
Numbers are good but never loose the focus, a quality cup profile is not negotiable!