Quickmill 3000 met E61 filterbakjes gebruiken

1
Na een tips van ‘fob’ en HanR (https://koffiepraat.nl/forum/viewtopic.php?f=44&t=13347) ben ik aan de slag gegaan om mijn Quickmill 3000 geschikt te maken voor een IMS competitiebakje.
Het is eigenlijk heel simpel, je hebt nodig: 4 M5x10mm RVS laagbolkopjes en een Viton ring van 50x4 mm
De (inbus) boutjes bestelde ik online bij RVS paleis en de Viton ringen komen van de fa. Kramp.
Voor totaal nog geen €10 ben je klaar! (op het filterbakje na dan).

Nogmaals dank voor de tip fob en Han!

Quickmill 3130 - Eureka Mignon Specialita

Re: Quickmill 3000 met E61 filterbakjes gebruiken

2
Dit is zo'n eenvoudige mod dat je je afvraagt waarom Quickmill nog werkt met eigen filterbakjes. Je hebt nu ineens veel keus. Waarom heb je trouwens een o-ring bij een agrarische winkel gekocht in plaats van de iets dikkere ring van Quickmill zelf? Lekte die bij jou wel?
Quickmill 820 met 9 bar OPV en precisie filterbakje mod - Quamar T80 met single dose bellows en doserless mod - V60 - Aeropress - Delter Press - Handpresso - I-Roast 2 met verlaagd vermogen mod - Tonino

Re: Quickmill 3000 met E61 filterbakjes gebruiken

3
De keuze is nu inderdaad reuze :)
De groene O-ring lekte bij mij nog steeds, was wel benieuwd of het ‘tractoronderdeel’ niet in de olie zat of zo, maar er is geen zichtbaar (behalve de kleur dan) of voelbaar verschil met de groene O-ring.
Ik had bij D.R. Trading nog nagevraagd of ze een dikkere ring hadden maar die hebben ze niet en zou bovendien niet passen.
Nu zal dat officieel zeker zo zijn maar het werkt bij mij in ieder geval prima!
Quickmill 3130 - Eureka Mignon Specialita