Hallo,
Nieuw op het forum dus even voorstellen. Ik ben Arno, geboren in 1976 en ik woon in de Meern met mijn vriendin en twee dochters. In het dagelijks leven ben ik o.a. bezig met het maken van software.
Qua koffie ben ik geen superfijnproever, maar ik houd wel van lekkere kofie. In het begin deed ik dat met een delonghi en daarna een simpele solis 110. Dat was in ieder geval een stuk beter dan de toen populaire senseo.
Er was echter één ding wat me enigzins stak in die tijd. Altijd als ik gemalen espresso ging kopen bij de plaatselijke populaire koffie en thee keten dan kwam de vraag : "Voor wat voor een apparaat is het" en op basis van het noemen van mijn geliefde espresso machine kwam dan altijd de opmerking :"Dan maal ik het wel op standje 3, anders kan hij het niet aan". Daaruit werd me duidelijk dat ik waarschijnlijk niet de meest indrukwekkende machine had, en dat er nog een wereld te ontdekken was.
Rond 2013 een beetje gaan verdiepen in de wereld van de koffie (en dit forum toen ook wel gezien) en uiteindelijk bij van Pommeren een Expobar Brewtus IV en een kleine eureka maler aangeschaft die nog steeds goed dienst doen.
Reden om me hier in te schrijven is dat expobar het tijdelijk begeven heeft en ik wat kennis zocht (https://koffiepraat.nl/forum/viewtopic.php?f=12&t=13768). Eerdere reparaties tot tevredenheid bij van pommeren laten uitvoeren, maar het leek me ook wel eens leuk om zelf aan de slag te gaan. Dus daar ben ik op dit moment mee bezig.
groeten,
Arno
Re: Even voorstellen
2Welkom Arno!
Numbers are good but never loose the focus, a quality cup profile is not negotiable!
3Welkom Arno en zelf knutselen is erg leerzaam. Deel je je ervaringen daarmee? !
Machine voor mijn vrouw: QuickMill Aquaviva. Kantoor: Rancilio Silvia PdG V2 en La Pavoni Europiccola, Molen: Mini Mazzer & Mazzer Major.
4Welkom Arno. Altijd leuk om een plaatsgenoot hier tegen te komen.
Expobar Brewtus IV, Eureka Zenith 65E, Fracino Retro Lever 2
Voor de beste koffielocaties: www.worldmapofcoffee.com, Mobiele koffiebar ZOespresZO
Voor de beste koffielocaties: www.worldmapofcoffee.com, Mobiele koffiebar ZOespresZO
5Welkom. En knutselen is altijd leuk! Er is genoeg hulp eventueel in de regio.
Thuis: Londinium 1P * Weber HG-1
Werk/Vakantie: Aeropress * Commandante C40 * Flair 58
Werk/Vakantie: Aeropress * Commandante C40 * Flair 58