Heerlijke koffie en de mogelijkheden om te variëren met cappuccino (apparaat maakt goed schuim) of latte (apparaat maakt goede warme melk) zijn zeer goed.
Kortom helemaal tevreden !
![Razz :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
Groeten,
Jeroen
Als je tweedehands dan toch goedkoper uit zou zijn, wat is dan het probleem van tweedehands? Nee, btw aftrekken zit er dan niet in, maar dat is toch niet verplicht?Geronimo schreef:De reden is het gemak van de volautomaat, 1 apparaat, en de verleiding om veel meer uit te geven aan een combi semi - bonenmaler. Voor een semi had ik een dure smaak, waardoor ik alleen al voor de semi duuder uit was en dan dus nog geen bonenmaler had.
Aangezien het apparaat voor het bedrijf gekocht is, was een 2e hands ook geen optie (bon btw aftrekbaarheid)
Was dat een goed bereide espresso? Dus verse bonen, goed, vers gemalen en het hele ratteplan van een espresso bouwen? Het verschil tussen een volautomaat en een goed bereide met halfautomaat vind ik namelijk erg groot.Bij de koffiewinkel in mijn woonplaats dit apparaat gedemonstreerd gekregen en geproefd, ook semi's geproefd. Ik proefde niet veel verschil.
...dat zegt denk ik niet zoveel over hoe goed de espresso uit een halfautomaat kan zijn, maar meer over de -matige- bereiding. En dat is een "nadeel" van de semi" je kan het verprutsen en bagger maken.Bij de koffiewinkel in mijn woonplaats dit apparaat gedemonstreerd gekregen en geproefd, ook semi's geproefd. Ik proefde niet veel verschil.
Heerlijk, ik hou wel van dit zwart/wit beeld. Om eerlijk te zijn, een 700-model Nivona maakt een redelijke, maar geen super-espresso. Het accent ligt op een betrouwbaar en onderhoudsvriendelijk 'koffie-platform' die behoorlijk hete koffie zet. Qua espresso wint een eenvoudige semi het wel, maar dat vraagt wel de juiste koffie en 'de hand van de meester'.Maar je kan het dus ook goed doen, en een geweldige kop maken die de espresso van een superautomaat volledig in de schaduw laat.