Ik heb alle soorten lavazza uitgeprobeerd in de afgelopen 2 jaar.
ik zet altijd kopjes van +- 10 gram koffie en dan een normaal klein kopje, ik neem aan dat we dat een lungo mogen noemen?
Als ik de gemalen koffie van lavazza gebruik heb ik het beste resultaat, meer dan 11 gram word wel een probleempje...
Nu heb ik bonen gekocht van lavazza om eens goed te kunnen vergelijken en die in de kitchen aid maler gegooid. En vergis je niet, in die prijsklasse is dat een mooi apparaat..zie ook
http://coffeesnobs.com.au/attachments/C ... rs_001.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
De koffie die ik zelf maal is (veel)grover dan die uit het pakje en toch wil die niet doorlopen en die uit het pakje geeft geen problemen.

ik heb na wat geëxperimenteer gemerkt dat de hoeveelheid koffie niet zo heel veel uitmaakt, pas boven de 11 gram word het moeilijk.
Ook bij 7 gram doet de koffie die ik zelf maal moeilijk, (weliswaar iets minder moeilijk maar toch...)
Nu lees ik dat de meningen verdeeld zijn over het feit of gemalen koffie van dezelfde consistentie moet zijn of dat het juist goed is als de korreltjes van verschillende grootte zijn...
Hoe dan ook is de koffie uit het pakje van een gelijkmatige consistentie en zal de koffie die ik zelf maal
eerder van verschillende korrelgrootte zijn. Als dat aan de orde is zou ik verwachten dat deze laatste dan eigenlijk ook sneller zou doorlopen....tocj?
h t f kan dit dan.