Miele cva 620 vraag?

1
Hallo koffiegenieters,

Ik heb een vraag m.b.t. de Miele CVA 620; sinds kort lekt het apparaat water, wat er aan de onderzijde uitkomt. Ik heb het apparaat geopend en zag dat de boosdoener een metalen unit is. Nu de vraag: welk onderdeel betreft dit, is dit een verwarmingsunit? Ik een foto toegevoegd. Kan iemand mij melden war het hier om gaat en wat het onderdeel onegeveer kost?

Re: Miele cva 620 vraag?

2
Ja dat is de verwarmingsunit, die zal je rond de €60,= kosten.
Die is vrij simpel te vervangen, als je een beetje kan sleutelen, kan je dat heel goed zelf.
Mogelijk dat de link die ik je toestuur de gewenste unit heeft, tevens kan hij je veel info geven over het apparaat en problemen oplossen.
http://www.corio-es.nl/

Succes en laat ook even weten hoe het je verder vergaan is.

Arie.

4
De verwarmingsunit is tijdelijk vervangen; het plaatsen van een origineel exemplaar heeft nog wat voeten in de aarde, maar het komt allemaal goed.

V.w.b. de reparatie ben ik toevallig via-via bij een gepensioneerde reparateur uitgekomen, die af en toe nog apparaten fixed. Zoals bekend is Miele duur als het op reparatie aankomt; schatting was rond 475 euro! Bij Saeco-servicecentre zou het rond 200 euro uit zijn gekomen, een stuk vriendelijker wat prijs betreft. Nu ben ik 170 euro kwijt.

Zo, tijd voor een bakkie!

6
Bedankt nog voor de info; heb nog wel geïnformeerd bij het aangegeven adres, maar was voor mij niet in de buurt.

Ik ben in inderdaad weer wat wijzer geworden aangaande het apparaat. Sowieso leuk om eens te zien hoe zo'n apparaat functioneert (al gebeurd dat enkel alleen wanneer iets stuk is en dat is jammer)