Miele CVA 620

1
Er komt geen stoom uit het stoompijpje en hooguit wat gedruppel uit de heetwatertap.
Koffiezetten is geen probleem, maaar het apparaat kan dus ook niet meer ontkalkt worden. Alle water loopt weg via de overloop.
Wie weet de oorzaak?

Re: Miele CVA 620

3
Kamoen schreef: Wie weet de oorzaak?
Verstopping door kalk?
Expobar Brewtus III- Ponte Vecchio Lusso - Ponte Vecchio Export - Mahlkoning Vario - Demoka M203 - Six Cup Classic Series Chemex - Bialetti Moka Express 3 en 1-kops - Hario V60 Dripper - Hario Skerton

4
Even verplaatst naar het juiste subforum.

Er zijn inderdaad (bedroevend) veel meldingen van de Miele CVA 620 hier geweest. Weet niet of dat komt doordat er enorm veel zijn verkocht, of dat het gewoon slechte apparaten zijn..

5
slechte apparaten. iedereen die hem 2ehands aanbied op marktplaats daar heeft miele in de garantie al voor meer dan 500 euro aan versleuteld. verwarmingselementen gaan altijd stuk enz enz. miele maakt die koffiezetter ook helemaal niet zelf. laten ze gewoon maken.

maar voor de mensen die er 1 hebben. succes ermee.

mvg nicko

6
Niet iedereen koopt zo maar een kofiezet voor ver over de 2000€ een paar jaar geleden .
Ikzelf kwam in het bezit van een cva620-2 met al een rvs boiler nadat ik een voledig toonzaalmodel keuken kocht en liet verplaatsen naar mijn keuken voor een vree aangename prijs , voledig uitgerust met alle toestellen van miele op de dampkap na.(inductie vuur , ijskast , diepvriezer , afwasmachine ,stoomoven , micro/warme luchtoven ,nooit tot nu toe een probbleem gehad na echt heeeeeel veel gebruik van al deze toestellen. En natuurlijk deze koffiezet automaat
Nu 4 jaar later en na 10.000 tevreden kopjes koffie later begint het probleem natuurlijk .
Op wat schelden na de laatste tijd zie ik hier maar weinig oplossengen komen voor specifieke probleemen met dit toestel hoor , vooral "geen water of weinig water bij de koffie " .(ook mijn probleem)
Een zelfhulpgroep ?waarom niet ? In de vorm van een specifiek forum voor deze machine , en niet te moeten horen hoe stom we wel niet zijn om deze koffiezetter doelbewust gekocht te hebben .

7
Ik geloof niet dat er iemand in dit draadje heeft zitten schelden, noch heeft gezegd dat de koper van een CVA620 "stom" is. Ik begrijp niet waar je dat vandaan hebt?

Wel wordt er gerefereerd aan het grote aantal meldingen over de machine. Ik vermoed zelfs dat de CVA 620 de machine is met de meeste melding op dit forum. En 100% daarvan is omdat het ding het niet goed doet. Dan is het dus ook niet zo vreemd dat de conclusie wordt getrokken dat het een slecht apparaat is, en dat men een beetje moe wordt van alweer een foutmelding of defect.

Daar heb jij niet zoveel aan, dat begrijp ik. Het is natuurlijk veel fijner als je probleem zomaar verholpen kan worden. Met dit apparaat lijkt het echter een beetje dweilen met de kraan open, en dat is spijtig voor de bezitter. Maar dat kan je de andere forumleden niet kwalijk nemen.

Weet dat je met velen bent, en laten we hopen dat er alsnog een oplossing wordt gevonden.
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder

8
1 ding is overduidelijk, de prijs kwaliteitsverhouding klopt voor geen meter en wie is de lachende derde................ yep "MIELE", en de bezitter, die zit met een duur apparaat dat absoluut niet langer mee gaat dan een Saeco van rond de €700,= Wel is mogelijk een reparateur langs te laten komen, maar die heeft het nadeel dat zijn uurloon niet overeenkomt met het salaris van Jan Modaal.
Tel uit je winst en doe je voordeel.

9
Kamoen schreef:Er komt geen stoom uit het stoompijpje en hooguit wat gedruppel uit de heetwatertap.
Koffiezetten is geen probleem, maaar het apparaat kan dus ook niet meer ontkalkt worden. Alle water loopt weg via de overloop.
Wie weet de oorzaak?
Sorry voor het late reageren , maar ik weet eigelijk ook nog maar een paar dagen hoe die machine er vanbinnen uitziet en mischien 20% begrijp hoe dit ding werkt .
Maar ik gok op een kapot binnenwerk ( klein asje met veer en afsluiting) dat in het witte vulpijpje dat zichtbaar is als je de deur opend en de brouwunit verwijderd .
Als ik het goed begrijp pomt de pomp rechtstreeks naar de boiler waar dit vulventiel aanhangt , en als de afsluiter niet meer goed is loopt al je water langs daar weg in de overloop , en kan niet verder naar de 2 de boiler en dus het stoompijpje .

Zelf repareren als dat het probleem is , is niet moeilijk en goedkoop ook als je aan de onderdelen geraakt zonder miele tussenkomst :D