Hallo koffieliefhebbers,
Deze vraag horen jullie vast heel vaak. Toch wil ik hem jullie als kenners graag stellen, want zelf zie ik door de bomen het bos niet. Welk espresso apparaat raden jullie mij aan?
Mijn wensen:
Ik wil het apparaat vooral gebruiken voor gewoon een volle bak zwarte koffie of cappucino. Het liefst heb ik een alles in één apparaat, dat zelf de bonen maalt etc. Ik vind betrouwbaarheid en een lange levensduur erg belangrijk. Gebruiksgemak en smaak moeten ook in orde zijn. Ik wil het onderhoud zelf kunnen doen. Meestal zet ik koffie voor één persoon, maar 2 kopjes tegelijk kunnen zetten lijkt me handig (maar niet noodzakelijk).
Ik wil rond de 500,- eraan besteden. Liefst natuurlijk wat minder dan wat meer, maar ik begrijp dat alle waar naar zijn geld is en ik betaal liever iets meer voor veel betere spullen, dan dat je jezelf voor een relatief klein verschil in de vingers snijd.
De achtergrond van mijn vraag:
Op het moment heb ik sinds ruim één jaar een saeco modo mio extra, werkt met lavazza mio cups. De koffie hiervan vind ik van goede kwaliteit, een stuk lekkerder dan de kunstmatig aandoende dolce gusto koffie van mijn zus. Maar ik ben steeds meer koffie gaan drinken en betaal me blauw aan de dure cups. Daarom wil ik bonen gaan malen. Even een investering in het begin, maar op de lange termijn hoop ik goedkoper of hetzelfde uit te zijn, met betere koffie. Verder is de mio traag en werkt het maken van cappucino omslachtig. Eerst je vinger een minuut op de knop houden voor stoom maken, etc. Het pijpje schoonmaken is ook best een werk, mogelijk doordat het pijpje enkelwandig is. Dit schijnt verschil te maken heb ik gelezen.
Ik heb zelf ook al rondgekeken. De Philips Saeco Synthia cappucino leek me eerst wel wat. Hoewel ik niet zeker weet of zo'n melkkan echt een verbetering is ten opzichte van melk opschuimen met een stoompijp? Totdat ik verhalen over de betrouwbaarheid, snel volle lekbak en lauwe melk las.
Alvast bedankt!
Welk vol automatisch koffiezetapparaat?
1
Laatst gewijzigd door MarcoRoza op vr 20 apr 2012, 08:52, 1 keer totaal gewijzigd.