Al enkele jaren stond er een volautomaat op mijn verlanglijstje na jaren filterkoffie te hebben gedronken van de DE. Op de verschillende locaties waar ik werk hebben we altijd verse bonen koffie uit een espresso machine en dat smaakt toch echt een stuk beter.
![Lach :)](./images/smilies/icon_e_smile.gif)
Gisteren heb ik dus een Siemens EQ5 TE503201RW gekocht bij de lokale MediaMarkt. We kregen er gratis twee blikken koffie bij van Illy, met een rood deksel en op het blikje zelf staat "Espresso". Deze koffie komt echter ontzettend bitter uit het apparaat. Zelfs na het verlagen van de kooktemperatuur en het grover instellen van de malingsgraad; die staat nu op het grofste maar het blijft bitter smaken.
Als ik een Espresso zet dan is de doorlooptijd vanaf het moment dat de pomp aangaat wel ongeveer zo'n 25 seconden na wat instellen maar dan is ook de koffie nog steeds bitter.
Gisteren ook nog even snel een zak bonen bij de supermarkt gekocht van DE, Aroma Rood maar daarmee heb ik hetzelfde probleem. Als iemand me weer op weg kan helpen zou dat fijn zijn
![Lach :)](./images/smilies/icon_e_smile.gif)