Re: Advies voor opvolger van Compak K3

4
Je kan natuurlijk upgraden naar een K6, die is volgens specificatie in totaal 14cm hoger, er kan een lagere hopper op van de K3, dat scheelt een pak!

Ter info;

De minihopper voor de K-series van de Compak koffiemolens. Deze hopper heeft een capaciteit van ongeveer 300 gram koffie.
Uitermate geschikt voor thuisgebruik of voor kleinere (en dus versere) hoeveelheden koffie.
Past op alle K-modellen van Compak behalve de K8 en de K10 fresh.

Maten:
Dwarsdoorsnede: 16.5 cm
Hoogte: 12.5 cm
Hoogte met toevoerkanaal in de molen: 8.9 cm

K6
ø Maalschijf (mm): 64
Hopperinhoud (kg): 1.7
Hoogte x breedte x diepte (mm): 635x210x365

K3
ø Diameter maalstenen (mm): 58
Hopper inhoud (kg): 0.8
Hoogte x breedte x diepte : (mm): 495x165x305
(hoogte met mini-hopper : (mm) 420)

Uiteraard staan er ook zat echte horecabeesten op Marktplaats welke minder mooi zijn maar ogenschijnlijk onverwoestbaar en met een beetje handigheid is daar meestal wel een kleinere hopper op aan te passen, als je dan een La San Marco SM95 kan scoren met 84mm schijven dan gaat er een wereld voor je open, zo'n molen moet je kunnen kopen voor rond de 200 euro

Er staat er nu eentje op MP; http://link.marktplaats.nl/m807133601
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.

Re: Advies voor opvolger van Compak K3

5
@3aan schreef:Je kan natuurlijk upgraden naar een K6, die is volgens specificatie in totaal 14cm hoger, er kan een lagere hopper op van de K3, dat scheelt een pak!

Uiteraard staan er ook zat echte horecabeesten op Marktplaats welke minder mooi zijn maar ogenschijnlijk onverwoestbaar en met een beetje handigheid is daar meestal wel een kleinere hopper op aan te passen, als je dan een La San Marco SM95 kan scoren met 84mm schijven dan gaat er een wereld voor je open, zo'n molen moet je kunnen kopen voor rond de 200 euro

Er staat er nu eentje op MP; http://link.marktplaats.nl/m807133601
Ik heb mijn vraag inderdaad krom gesteld. Ik zoek eigenlijk iets wat zo rond de K3 qua afmeting ligt.
Zelf even naar de Mazzer Mini gekeken. 64 mm ipv 58 mm maalschijven.
Wat mij nu aan de K3 stoort, vaak wat klonterig, lawaaierig en niet erg snel.
Vergelijk met andere malers heb ik niet. Een groot horeca beest zou ik wel leuk vinden maar mijn wederhelft waarmee ik het aanrecht deel ziet dat niet zo zitten. De ProM is inderdaad een prachtig apparaat, maar qua kosten is het buiten mijn budget. Dus rijst ook de vraag, ga ik veel merken van een upgrade?
Genieten is eigenlijk best lekker

Re: Advies voor opvolger van Compak K3

6
Dus rijst ook de vraag, ga ik veel merken van een upgrade?
Dat ligt aan je keus, met een Mazzer Mini doe je een stap voorwaarts, met die La San Marco, 84mm schijven, maak je een reuzestap.
Velen hebben dat hier ook al ondervonden, er zijn hier diverse Mazzer Majors en minstens een handvol LSM 95 gebruikers [ik ook ;) ], plus enkele handmalers met 84mm schijven...en wij doen NOOIT meer een stap terug.

Ik heb zelf 3 horecamalers uitgeprobeerd, voordat ik bij die SM95 uitkwam.

Wat betreft formaat maakt het toch minder uit dan je denkt....ik heb momenteel 3 malers staan, die zijn zonder hopper allemaal ±35cm hoog, qua diepte zit je ook al gauw op ±35cm...en of je maler nu 16 of 20m cm breed is...dat maakt toch niet uit?
De hopper heb je niet echt nodig, ik gooi die dingen er meteen af en vul direct in de maalmond en zet er een tamper op tegen het 'popcorn gedrag'.
Laatst gewijzigd door CarpSafari op zo 11 mei 2014, 23:42, 1 keer totaal gewijzigd.

Re: Advies voor opvolger van Compak K3

7
Even voor de duidelijkheid: de Mazzer Mini heeft 58mm schijven, de Mini E 64mm.

En ja: de verschillen tussen malers (met verschillende grootte schijven) kan behoorlijk groot zijn. Niet alleen in smaak, maar ook in consistentie, lawaai en snelheid.

En inderdaad: als een K3 toelaatbaar is, liggen eigenlijk heel veel horecamalers binnen bereik. Alleen de Titangrinders als de Nino of de Robur zijn echt nog veel groter.
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder

Re: Advies voor opvolger van Compak K3

8
Zelf gebruik ik de hopper dus helemaal niet, maar ook worden deze regelmatig ingekort, dan ziet het er al wat huiselijker uit.
De SM95 maalt 14 gram in 6 seconden en maakt een beschaafd geluid.

De liefhebber van deze foto heeft m ook omgebouwd naar direct maler en de lak verwijderd en de body gepolijst.

Afbeelding


Kijk, en zo zien 84mm schijven eruit, scheelt een best beetje!!

Afbeelding

Re: Advies voor opvolger van Compak K3

10
Ik was op zoek naar zoiets, dank je Adriaan. Is die "kleine" schijf 64mm? Ik zou er dan ook nog wel 58mm naast willen zien eigenlijk,... dat verschil is dan helemaal enorm.
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder