Hario mini espresso molen

1
Heb vandaag na lang twijfelen tussen de verkrijgbare hand molens toch maar de Hario mini mill gekocht. We gaan binnenkort op vakantie, en bij de gedachte alleen, mis ik mijn espresso al. :lol:
Omdat we gaan vliegen met een lowcost maatschappij is gewicht in deze een issue. Tot mijn verbazing is de
maalgraad goed en consistent genoeg voor een toch zeer redelijke espresso. Vrijdag komt de Rok Presso binnen, hoop dat de combinatie van deze twee licht gewichten, een goed alternatief is op vakantie voor onze koffie addicton! :twisted:
Rocket Cellini premium V2, Macap M4 D , Gene Cafe, Hario ceramic slim,
Rok Presso.

Re: Hario mini espresso molen

2
Hallo,

Ik kocht ook zopas de Hario slim koffiemaler.
Op internet en in de handleiding las ik dat je bij het aanpassen van de maalgrootte, de maler kan beschadigen: "If you turn the grind adjustment nut too far to the right, ceramic blade touches another blade and it may cause a malfunction."

Hoe te weten/voelen dat het zover is?
Op internet spreken ze over een aantal kliks voor een bepaalde malingsgraad.
Vanaf welke stand is dat? (wat is het "ijkpunt")

Bedankt!

Daniel

Re: Hario mini espresso molen

3
Zodra je weerstand voelt tijdens het draaien ben je te ver. Dit is met alle malers het geval maar conische schijven in het bijzonder. Elke maler is anders dus er is geen algemeen ijkpunt. Gewoon proberen. Ze gaan niet kapot van even testen maar wel van malen op die stand.
Strietman CT2 (pre-order), LWW EG-1 (CORE en ULTRA), Lagom 01 - 102OM, Pietro pro brewing, LWW The BIRD, Orea V4, V60