Hoop dat ik dit op de goede plek heb gezet.
Ik heb gisteren mijn Magister Stella terug gekregen van een onderhoudsbeurt. Dit is een E61 machine met warmtewisselaar.
Nadat er een nieuwe pomp op gezet was, bleek dat er kortsluiting ontstond. Na het warm worden begon de machine te lekken uit een klep (vacuumbreaker of iets anders?) (zie foto).
Nu blijkt dat er een haarscheurtje zit in de pijp van de warmtewisselaar. Daardoor lekt het water van de warmtewisselaar in de boiler. Met de nieuwe pomp is de druk weer normaal, stroomt de boiler over en daardoor zie je dus nu dit probleem ontstaan.
Enige oplossing is de boiler en element vervangen, ofwel een aardige investering in uren en hardware.
Mijn vragen aan jullie.
1. Is dit de vacuumbreaker of een andere klep?
2. Is dit de enig juiste conclusie, of kan er iets anders aan de hand zijn. (het klepje waaruit het lek komt is vervangen)
3. Is het vervangen van boiler en element te doen door iemand die eigenlijk alleen voor een dicht apparaat staat?
4. Geen idee hoeveel het zou kosten als ik alles laat vervangen door een reparateur, maar is dit het waard, of ben ik beter af de machine te verkopen aan iemand die wel verstand van zaken heeft en graag klust? Voor de rest is de machine in topconditie. Zeker nu deze net de beurt heeft gehad.
technische vragen [Opgelost]
1
Laatst gewijzigd door fwboek op do 05 mar 2015, 00:56, 1 keer totaal gewijzigd.