Upgrade

1
Dag allen,

Momenteel bezit ik de expobar brewtus IV en een Quamar M80E. Beide heb ik nu ongeveer 4 jaar en ik zou ze graag beide upgraden. Qua machine zoek ik meer stabiliteit (sowieso rotatiemotor) en stoomdruk, de molen moet beter instelbaar zijn en een stuk krachtiger. Wat zouden jullie adviezen zijn en waar moet ik zeker naar kijken??
Machines die ik op het oog heb zonder rekening te houden met het kostenplaatje zijn:
- Rocket R58
- La Marzocco mini linea
- La Marzocco GS3
Qua molens momenteel vooral de molens van mazzer.
Ik weet dat de prijzen tussen deze machines flink verschillen. Als iemand ervaring heeft met deze machines hoor ik dit graag.

Re: Upgrade

2
Als je een makkelijker instelbare molen wilt moet je eens naar Eureka kijken :)
_____________________________________________________________________________________________
Lelit PL41EM
Eureka Olympus Hi-speed

Re: Upgrade

3
Je kunt ook een rondje maken bij forumleden in je buurt of regio en zo wat verschillende machines zien en proberen
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Re: Upgrade

4
De brewtus houden. Dual boiler met een pid. Daarvan snap ik niet wat er mis mee is.
De molen upgraden is wel mogelijk. Eureka olympus 75E met gtote platte schijven of zoiets als ik heb, Tidaka CB1 mrt grote conische schijven.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Re: Upgrade

6
kraaijcheck schreef:Een rotatiemotor lijkt mij toch een wezenlijke ugrade
Wat geluid betreft wel maar de geleidelijke zetdrukopbouw van de bibberpomp kan ook een voordeel zijn.

Ik heb al wel eerder mensen gehoord die hoe dan ook wat uitgekeken raakten op de brewtus.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Re: Upgrade

8
De Rocket gaat sowieso geen upgrade zijn, de rest wel. Maler is wel veel belangrijker en de Eureka Olympus zou ik zeker aanraden. Waarom geen hevel zoals bijvoorbeeld een Londinium.
Strietman CT1, LWW EG-1, Lagom 01 - 98mm Mizen (pre-order), Pietro pro brewing, Veel slowkoffie spul

Re: Upgrade

9
Erik82 schreef:De Rocket gaat sowieso geen upgrade zijn, de rest wel. Maler is wel veel belangrijker en de Eureka Olympus zou ik zeker aanraden. Waarom geen hevel zoals bijvoorbeeld een Londinium.
Kun je uitleggen waarom je de rocket geen upgrade zou vinden?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk