[NTK] Goed verzorgde Carimali Uno

1
Edit: elders te koop, topic mag weg

Omdat het toch begint te kriebelen om iets anders te proberen.
Het betreft een gerenoveerde (begin 2015/eind 2014) en goed verzorgde carimali met rotatiepomp en vastwater aansluiting.
Ik heb deze hier overgenomen van @Turboyeast.

Deze machines zijn populair omwille van heel wat power in een kleine behuizing.
Je vindt heel wat info op het Duitse koffieforum en ook hier is nog een thread te vinden waar @Turboyeast het broertje van dit toestel onder handen heeft genomen.

Ik laat ze overdag aanstaan en ververs regelmatig het boiler water door de stoomkraan te gebruiken wanneer ik kokend water nodig heb bij het koken. 's nachts wordt ze afgeschakeld met een timer.

Vraagprijs is 350€
Afhalen kan in omgeving van Brugge, West-Vlaanderen

Laatst gewijzigd door martinierius op wo 03 okt 2018, 13:48, 2 keer totaal gewijzigd.
DE1+ 1.1 || KINU M47,M68 || Niche || Behmor 1600 PLUS

Re: [TKA] Goed verzorgde Carimali Uno

2
De machine is lichtjes beginnen 'hissen' en na een dag aan te staan, ligt er een klein plasje onder. Vraagprijs verlaagd voor de handige Harry met meer tijd dan ikzelf.

Kent iemand een goede technicus in de buurt van West-Vlaanderen? Of bedrijfje die trade-up wil doen naar iets nieuw/anders?

4
Ondertussen enkele foto's genomen bij de zoektocht naar het lekje: het situeert zich ter hoogte van de koppeling aan de stoomkraan die van de boiler komt.
Ik heb niet de juiste en voldoende sleutels om te voorkomen dat de stoomkraan kantelt bij aandraaien. [IMG]//uploads.tapatalk-cdn.com/201812 ... 4d556a.jpg[/IMG][IMG]//uploads.tapatalk-cdn.com/201812 ... 2add4e.jpg[/IMG][IMG]//uploads.tapatalk-cdn.com/201812 ... 8804bd.jpg[/IMG][IMG]//uploads.tapatalk-cdn.com/201812 ... ae79b8.jpg[/IMG][IMG]//uploads.tapatalk-cdn.com/201812 ... 46d824.jpg[/IMG]

5
Update: de stoomkraan is vervangen, blijkbaar was er toch een haarscheurtje.
Ondertussen ook alle aanbelangende ringetjes (rubber en koper) vervangen en veer aan de stoomkraan toegevoegd waardoor die nu heel strak terug veert ipv enkel op stoomdruk alleen. Materiaalkost: 90€. Vraagprijs terug verhoogt met 100€ naar 350€ voor een machine die tiptop werkt!