Re: Espressodokter alias Piet

4
Zo'n vrolijke en vriendelijke ondernemer. Ik kwam weleens bij hem toen hij in het piepkleine zaakje achter het Paleis op de Dam espressomachines verkocht en koffie zette. Ondanks verbouwingen en verschillende veranderingen in marketing lukte het daar toch niet zoals hij wilde en richtte hij zich weer meer op reparaties in de werkplaats. Hij genoot wel met volle teugen van de drukte op die plek waar talloos mooi volk voorbij kwam en binnenstapte. Een grote charmeur die menige knappe vrouw aan het blozen bracht. Ik bewonderde zijn vakkennis, ondernemers-moed en flair in de omgang met iedereen.

LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

5
Wat een verdrietig bericht.

Ik kende Piet ook van het KCC in A'dam. Hartstikke leuke plek. En de plek waar ik altijd even een kopje koffie ging drinken als ik in A'dam was. En mijn eerste echt serieuze machine (na een QM 820 en Silvia) heb ik bij hem gekocht: een nieuwe Magister Stella.

Piet was voor zover ik dat kan beoordelen een hardwerkende en goudeerlijke vakman die altijd in was voor een praatje.
Espresso: Elektra MCAL / Olympia Cremina '82 / Cafelat Robot / Niche Zero / Eureka XL
Filter: Hario V60 / Chemex / Delter / Melodrip / Comandante MK3 Nitroblade / MK Vario + Ditting steel burrs

7
Ik heb Piet pas een jaar geleden leren kennen.
Kwam regelmatig bij hem op de werkplaats voor verse boontjes van het hoofdkwartier.
Hij was altijd aardig en had duidelijk veel kijk op de apparatuur en het zetproces. No nonsense instelling.
Zijn ruimte stond meestal bomvol met voorraad apparatuur in onderhoud.
Gelukkig heeft mijn machine ook nog een keer onderhoud van hem mogen hebben.
Ik schrok behoorlijk toen ik begin deze maand bij zijn werkplaats er achter kwam dat hij plots was overleden.
Hij zal door velen worden gemist. Ook mijn condoleances.
| Bezzera BZ10 | Kinu M47 |
... ook zo'n zin een vloeibare bonbon?