Re: Dosing ring

16
Iemand een idee waar ik er eentje voor mijn Mcal kan vinden? 49mm neem ik aan. Laatst eentje besteld bij Amazon maar na twee maanden wachten uiteindelijk maar mijn geld terug geclaimd.
Bezzera Strega (PSM) | Cafelat Robot | Niche Zero | Kinu M47 Phoenix | Cormorant CR 600

19
Vind trouwens het wel beter als zo'n funnel om het mandje valt i.p.v. erin. De funnel laat anders een open randje rond de koffie in het mandje bij verwijdering. Ik heb er 1 van Orphan Espresso die er in valt, en 1 van Ali Expres die erbuiten valt. Die laatste bevalt mij beter.

En wat De Rossi betreft, een koffievriendje heeft een metalen hopper laten maken op zijn molen. Vakwerk en zinderingwekkend mooi. Denk er aan om een mooie funnel op maat daar te laten maken. Hij maakt ook hele mooie houten snijplanken heb ik gezien.

Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk

20
gilleko B. schreef: wo 25 mar 2020, 20:50 Vind trouwens het wel beter als zo'n funnel om het mandje valt i.p.v. erin. De funnel laat anders een open randje rond de koffie in het mandje bij verwijdering. Ik heb er 1 van Orphan Espresso die er in valt, en 1 van Ali Expres die erbuiten valt. Die laatste bevalt mij beter.
Ik heb er eentje van Decent Espresso die aan de onderkant om de basket valt. Je kan er dan ook "doorheen" tampen (58.4mm).