Paar lichtbruine.
Weer eens op de steen gebakken.
Warm erg lekker.
Re: Het grote broodbaktopic voor koffie drinkende broodbakkers.
2612Prachtig
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino
2613Ziet er erg smakelijk uit, bij mij staat het op de 1e rijs.
ECM Manufacture Mechanika IV, Quamar M80E, coffeelab tamper, fancy atag stoomoven
2614Broodje
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino
2615Netjes!
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’
2616Mijn stokbrood van laatst was wat de stokkig. Ik lust dat wel maar mijn dochter en kleindochter kwamen logeren en voor hen kocht ik liever verse wittebroodjes bij de Jumbo.
Dit brooddeeg maakte ik gistermiddag, heb het in de broodvorm met vershoudfolie erover in een koele kamer de avond / nacht laten rijzen, vanochend tegen 5 uur in de oven gezet, oven aangezet, na ongeveer 45min eruit.\
daarna zelf weer verder geslapen
Dit brooddeeg maakte ik gistermiddag, heb het in de broodvorm met vershoudfolie erover in een koele kamer de avond / nacht laten rijzen, vanochend tegen 5 uur in de oven gezet, oven aangezet, na ongeveer 45min eruit.\
2617Da's echte toewijding.fransg schreef: ma 27 jan 2020, 10:17 Mijn stokbrood van laatst was wat de stokkig. Ik lust dat wel maar mijn dochter en kleindochter kwamen logeren en voor hen kocht ik liever verse wittebroodjes bij de Jumbo.
2619Ik begin met 50g desem van volkoren roggemeel (zelf gemalen), doe daar 100g zelfgemalen rogge bij en 100g water, weeg 375g meel af wat meestal bestaat uit 100g bloem uit de winkel en 275g tarwekorrels zelf gemalen (ditmaal maakte ik een pak volkorenmeel op), plus 220g water, 9g zout, 100g zaden (ditmaal lijnenzaden) en 30g olij.
Ik begrijp niks van "zoveel procent hyderatitatie" aangezien dat bij elkaar opgeteld altijd meer is dan 100% en dat vat ik niet
2620Ok.Behoorlijk vezelrijk dus.fransg schreef: ma 27 jan 2020, 12:46Ik begin met 50g desem van volkoren roggemeel (zelf gemalen), doe daar 100g zelfgemalen rogge bij en 100g water, weeg 375g meel af wat meestal bestaat uit 100g bloem uit de winkel en 275g tarwekorrels zelf gemalen (ditmaal maakte ik een pak volkorenmeel op), plus 220g water, 9g zout, 100g zaden (ditmaal lijnenzaden) en 30g olij.
Ik begrijp niks van "zoveel procent hyderatitatie" aangezien dat bij elkaar opgeteld altijd meer is dan 100% en dat vat ik niet