Re: COVID-19 & de koffiewereld

21
Ik ben er bij volgend weekend! Don't believe the hype

Vrijdag handjes schudden... :o herstel: boksjes uitdelen, en zondag poging 3 om NL slurpkampioen te worden.
(eigen lepel, spuugbeker, waterbeker en 8x3 kommetjes koffie per ronde)

Misschien 2 april naar London Coffee Festival, met een andere KP´er!!
(Maar James Hoffmann himself heeft er een hard hoofd in of dat überhaupt doorgaat... we shall see)

In juni naar Warschau. Hotel reeds geboekt, autootje erbij (want die expo en centrum liggen 20km uit elkaar :roll:)
Vlucht via Eindhoven, prima prijsje en vliegtijden.

Ah! How sweet coffee tastes, more delicious than a thousand kisses, milder than muscatel wine.
Coffee, I have to have coffee, and, if someone wants to pamper me, ah, then bring me coffee as a gift!

The Coffee Cantata - J.S.Bach

22
fransg schreef:
Schermafbeelding 2020-03-08 om 15.47.17.png
Wie jeugdig is en gezond hoeft zich nergens zorgen over te maken, geen hysterie, en kan natuurlijk gerust op vakantie naar Italië om bij terugkeer even bij oude moeder in het verzorgingstehuis langs te rijden, dan kan die ook weer onder de groene zoden.
In geval van een gesloten afdeling in combinatie met fortimel zou dat nog beter zijn!

Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk

25
https://dailycoffeenews.com/2020/03/09/ ... -cuppings/
As the novel coronavirus (COVID-19) has been capturing headlines worldwide, the Specialty Coffee Association last week announced a series of new hygiene practices to be implemented at upcoming coffee trade shows in Portland (Oregon), Melbourne, and Warsaw.

Among these is a “modified” SCA cupping protocol to include “an individual shot glass” for each participant. This practice, which is not new to the industry, is often referred to as the indirect method. The idea is that, with the addition of another vessel, the cupper’s spoon never touches their lips.

The unspoken concern here is that cuppings are generally a little gross and irrefutably unsanitary, truths that are amplified in large-format public cuppings. It doesn’t take a germaphobe to recognize the infection possibilities presented by a lukewarm glass of water shared by a bunch of strangers.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

26
fransg schreef: di 10 mar 2020, 15:34
Marcje schreef: vr 06 mar 2020, 08:40 Ik maak me ook niet zoveel zorgen. Wij vertrekken vandaag voor een lang weekendje Toscane!
Afbeelding
Afbeelding
Hoe lang weekeind? Op tijd weg kunnen komen?

Yep, zondagavond terug gevlogen, thanks ;)

Het lijkt erop dat we vooralsnog niets hebben opgelopen (alhoewel er hier in het durp ook wat gevallen zijn geconstateerd), maar nu voor de zekerheid thuis aan het werk, policy van de werkgevert...
1 voordeel: Nu tenminste fatsoenlijke koffie tijdens het werk!
dus...

28
Marcje schreef: di 10 mar 2020, 16:05 Yep, zondagavond terug gevlogen, thanks ;)
Net op tijd binnen ;-)
Marcje schreef: di 10 mar 2020, 16:05 Het lijkt erop dat we vooralsnog niets hebben opgelopen (alhoewel er hier in het durp ook wat gevallen zijn geconstateerd), maar nu voor de zekerheid thuis aan het werk, policy van de werkgevert...
1 voordeel: Nu tenminste fatsoenlijke koffie tijdens het werk!
Dat is ook een fijne bijkomstigheid.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino