BucharestBlues schreef: vr 08 mei 2020, 16:59
Potverdrie. Was ik er uit om een Appartamento te kopen, loop ik hier ineens tegen die MaraX aan...
Is het feit dat hij nog niet zo lang op de markt is nog van waarde - of is het in essentie gewoon een e61 HX van een goed merk en kan er eigenlijk niet veel mis gaan?
Rocket is een iets bekender en gevestigder merk, dus iets meer zekerheid op een machine die aardig wat van z'n waarde behoudt. In Nederland is het zeker een bekender merk, dus waarschijnlijk makkelijker te verkopen omdat er meer mensen gericht naar zoeken.
Lelit timmert aardig aan de weg en heeft in de professional line al een paar mooie machines op de markt die zeer geliefd zijn (o.a. de Bianca). Het merk brengt aardig wat mooie innovaties op bestaande technieken (zoals e61 met betere temperatuurcontrole, maar ook de pressure profiling op Bianca) tegen een zeer scherpe prijsstelling. Qua functionaliteit krijg je voor hetzelfde geld denk ik iets (veel?) meer dan bij een Rocket.
Maar goed, dit komt van iemand die ook de keuze voor de MaraX heeft gemaakt, dus mogelijk niet helemaal objectief
.