Compacte en robuuste handmaler gezocht.

1
Ik ben op zoek naar naar een compacte handmaler. De bedoeling is dat deze mee gaat tijdens een kampeervakantie met de motor. Ooit.
Ik zet filterkoffie (drip) en gebruik de AeroPress.

Heeft iemand ervaring met:
- de Rhinowares Mini die rechtstreeks in de AeroPress kan malen
- de Hario Ceramic Slim
- de VPC handmolen (VanPommeren eigen merk)

Iemand nog andere suggesties voor een robuuste reis-handmaler tot €50?

Alvast dank,

Jan
|| Rocket Giotto Evo V2 met Eric's E61 | Aeropress | Hario V60 | Mazzer Major mod | Custom Tije's schudbrander ||

Re: Compacte en robuuste handmaler gezocht.

3
Jan B schreef: za 23 mei 2020, 11:36 Ik ben op zoek naar naar een compacte handmaler. De bedoeling is dat deze mee gaat tijdens een kampeervakantie met de motor. Ooit.
Ik zet filterkoffie (drip) en gebruik de AeroPress.

Heeft iemand ervaring met:
- de Rhinowares Mini die rechtstreeks in de AeroPress kan malen
- de Hario Ceramic Slim
- de VPC handmolen (VanPommeren eigen merk)

Iemand nog andere suggesties voor een robuuste reis-handmaler tot €50?

Alvast dank,

Jan
Mijn molentje is te koop voor 100 euro.

5
Tsja de Aergrind en de Timemore van Cremalover produceren in ieder geval een goed maalsel. De Rhinoware, Hario en vergelijkbare keramische molentjes malen langzaam en het resultaat is ook nog eens heel matig.

Ik zou dan toch liever iets meer uitgeven...
Espresso: Elektra MCAL / Olympia Cremina '82 / Cafelat Robot / Niche Zero / Eureka XL
Filter: Hario V60 / Chemex / Delter / Melodrip / Comandante MK3 Nitroblade / MK Vario + Ditting steel burrs

6
Jan B schreef:Tja Bob, das een leuke maler maar buiten budget en ook wel zonde bij "robuust" gebruik..
Komt niet van mij hoor! Cremalover heeft zijn muzikale voorkeur in zijn onderschrift verwerkt...
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

8
Ik zou dan toch liever iets meer uitgeven...
Ja ik weet het....
Altijd weer die upgradeditis. Nu zelfs al voor de aankoop.

Ben ik nog eens gaan zoeken, blijkt er van de molen van Cremalover(!) een nano versie te bestaan. Zeg maar "robuust en compact" maar dan goed gedaan denk ik. Ver boven budget maar dat maakt hem alleen maar aantrekkelijker.

De koffie tijdens het kamperen in het wild in Noorwegen zal heerlijk smaken, ik weet het zeker.
|| Rocket Giotto Evo V2 met Eric's E61 | Aeropress | Hario V60 | Mazzer Major mod | Custom Tije's schudbrander ||