als het slecht zou zijn waarom plaatsen dan alle professionele bedrijven dan filters voor alle halfautomaten.Mikey schreef:Ik kom nu een beetje met de deur in huis vallen ... mijn excuses. Ik zal mij binnenkort nog even netjes voorstellen.Joep schreef:Ik heb m nog geen twee maanden en gebruik een kalkfilter aan de aanzuigslang, lijkt me sterk dat dat het is. Het water in Eindhoven is niet erg hard.
Ik lees al een tijdje mee en ben sinds kort ook de gelukkige eigenaar van een Duetto. Inhakende op het probleem van Joep: mij is afgeraden om waterfiltertjes te gebruiken op de aanzuigslang. De rotatiepomp vindt dat niet fijn, is mij verteld door vP uit U.
In een ander draadje heb ik ook gelezen dat de rotatiepomp door het gebruik van de filtertjes zwaar ging klinken en die gebruiker is met het gebruik ervan gestopt.
Kan daar een oorzaak in het probleem te vinden te zijn?
het enige wat slecht is voor de rotatie pomp is als hij droog draait. dit zou kunnen gebeuren als de druk op de waterleiding te laag is en hierdoor bijna niet door het filter heen komt.
de meeste filters hebben namelijk een minimale druk nodig.