Hallo allemaal!
Ben afgelopen week tijdens mijn zoektocht naar koffie de website gebrand.nl en ongebrand.nl tegengekomen.
Het ziet er allemaal prima uit maar toen ik zag dat ze sommige koffie voor 15 euro per kilo gebrand verkopen kwamen een paar vragen bij mij op.
Heeft iemand ervaring bij deze branderij? Goede bonen?
Re: Webwinkel Gebrand
2Die bestaat al een tijdje. Grondlegger voor de hobby branders in NL met hun groene bonen winkel.
Jaren geleden waren hun bonen best donker gebrand. Je zou ze kunnen proberen wat ze nu doen.
Jaren geleden waren hun bonen best donker gebrand. Je zou ze kunnen proberen wat ze nu doen.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’
4Ik vind niet alles wat ze branden even lekker..je hoeft bij hun geen hele fruitige boon te verwachten, zeker niet geschikt voor filter e.d.
Maar, hun Yellow Bourbon boon is nog altijd mijn advies voor elke beginnende espressomaker thuis. Een boon die geen zuren kent, maar wel mooie gelaagde smaken, van choco tot zoet tot notig etc....en dat voor 15 euro ...ik vind het een hele nette prijskwaliteit verhouding.
Maar, hun Yellow Bourbon boon is nog altijd mijn advies voor elke beginnende espressomaker thuis. Een boon die geen zuren kent, maar wel mooie gelaagde smaken, van choco tot zoet tot notig etc....en dat voor 15 euro ...ik vind het een hele nette prijskwaliteit verhouding.
-Conscience keeps more people awake than coffee-
Hario V60 - Bianca V2 - Niche Zero - Eureka Mignon Specialita - Fellow Ode
Hario V60 - Bianca V2 - Niche Zero - Eureka Mignon Specialita - Fellow Ode
5Bij Ivo kocht (en haalde ik persoonlijk af, want was in de buurt, kreeg meteen kleine rondleiding en pitch over Toper air roasters) ik 10 jaar geleden eens een hele lading... onsjes van extreem rare exotische origines.
Tonga, Nieuw-Caledonie, Bourbon Pointu van Réunion, etc. Moest ik wel even om bakkeleien met hem, wilde liever kilo's verkopen... à 80+ euro !!
Die goeie ouwe tijd..
Tonga, Nieuw-Caledonie, Bourbon Pointu van Réunion, etc. Moest ik wel even om bakkeleien met hem, wilde liever kilo's verkopen... à 80+ euro !!
Die goeie ouwe tijd..
Ah! How sweet coffee tastes, more delicious than a thousand kisses, milder than muscatel wine.
Coffee, I have to have coffee, and, if someone wants to pamper me, ah, then bring me coffee as a gift!
The Coffee Cantata - J.S.Bach
Coffee, I have to have coffee, and, if someone wants to pamper me, ah, then bring me coffee as a gift!
The Coffee Cantata - J.S.Bach
8Okpatco1 schreef:Op de website gebrand.nl vind ik geen info over verzendkosten.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’