gilleko B. schreef:bobbee schreef:Weg met de verplichte mondkapjes
Vanaf 1 december wordt het dragen van niet-medische mondkapjes waarschijnlijk wettelijk verplicht in openbare binnenruimtes, contactberoepen en onderwijsinstellingen. Volgens immunoloog dr. ir. Carla Peeters ontbreekt hiervoor de wetenschappelijke grond, en kan deze verplichting onze gezondheid zelfs schaden.
https://www.hpdetijd.nl/2020-11-17/weg- ... L3RF7cujK8
Niet volgens onze goedlachse minister-president met souflerende (ex) gymnastiekonderwijzer. Van Dissel heeft laatst tijdens de nut- en noodzaak van het dragen van zelfgefröbelde mondkapjes al enorm zitten draaikonten waarbij hij de crux van de beantwoording van de vragen teruglegde bij het openbaar bestuur (althans na 3 keer terugkijken en intens nadenken begreep ik dat hij dat eigenlijk bedoelde). Op moment dat ik dat begreep kreeg ik een compassie voor die meneer. Wat een onmogelijke functie. Ach,, straks ofwel via directe ofwel indirecte overheidsdwang moeten we een kapje op, straatverbod met avondklok, een spuit erin met een wellicht niet uitontwikkeld medicijn, als kikkers in een pan met water waarbij de temperatuur langzamerhand tot het kookpunt omhooggedraaod wordt.
Net koffie van Giraffe gekocht. Straks ga ik daarmee zitten klooien. En zo is het toevallig ook nog eens een keertje
Ja ik weet welk filmpje je bedoelt. Van Haga stelt vragen, het gaat niet eens om de vragen maar idd wat van Dissel zegt als antwoord, Spreekt boekdelen.
En toch hebben van Dissel, onze premier en minister de Jonge eerder dit jaar heel duidelijk gezegd dat een mondmasker niet werkt tegen covid19. Heel vreemd maar dan moet de druk vanuit de samenleving en andere politieke figuren invloed hebben gehad.
Ik hoop eigenlijk dat als we het met zijn allen echt over mondkapjes moeten hebben, een ieder die een masker op wilt doen dat mag doen zonder bekritiseert te worden en als je hem niet op wilt dat ook mag doen zonder bekritiseert of nagekeken te worden. Het blijft toch een gebed zonder einde dus beste lijkt mij om ieders standpunt respecteren.
Geniet van je koffie, ik ga er ook nog 1 brouwen. Veel teveel op vandaag, vind mijn pavoni zo leuk om mee te werken en ik ben de enige die koffie drinkt hier dus ja....