Re: Het grote broodbaktopic voor koffie drinkende broodbakkers.

3501
mutsje schreef: za 26 dec 2020, 10:49 Ik heb deze week maar eens een broodbak blik gekocht, moet zeggen werkt uitstekend. De mandjes ga ik niet meer gebruiken dus die gaan het eeuwige archief in. Kids vinden het ook weer lekker, had even een hele lange pauze maar ben nu weer aan het bakken :)
Ik heb een lading van die blokken hier staan. Laatste keermisschien 10 jaar geleden gebruikt.Leuk voor cake maar je klemt het brood tezeer in vind ik.

3502
mutsje schreef:Ik heb deze week maar eens een broodbak blik gekocht, moet zeggen werkt uitstekend. De mandjes ga ik niet meer gebruiken dus die gaan het eeuwige archief in. Kids vinden het ook weer lekker, had even een hele lange pauze maar ben nu weer aan het bakken :)
Ik wil de mandjes wel overnemen hoor!
Numbers are good but never loose the focus, a quality cup profile is not negotiable!

3505
fransg schreef:Prachtig!! Ook die crackers.
Dank je wel.

Het recept uiterst eenvoudig!

200 ml volle yoghurt
200 gr desem
15 gr honing ongeveer
10 gr zout ongeveer
500 gram bloem

Alles mixen en goed doorkneden, werkt zeer ontspannend trouwens.

Ik maakte balletjes en die uitrollen tot dunne crackers, met vork gaatjes prikken. Op een rooster met bakpapier leggen en op 220c bakken voor max 10 min en laten afkoelen.
Numbers are good but never loose the focus, a quality cup profile is not negotiable!