


Charif Bennani - finalist in de Dutch Barista Championship (2019) en eigenaar van de mobiele koffiebar Elephant Trunk, in De Volkskrant vandaag, in een paginagroot artikel over hoe je echt goeie koffie zet thuis.Conische schijven kunnen grote hoeveelheden aan en zijn heel geschikt als je lange rijen koffiedrinkers moet bedienen, maar thuis kun je beter gaan voor een molen met platte maalschijven. Die malen de koffie veel consistenter.
'Aan de ene kant heb je volautomatische apparaten die doorgaans met één druk op de knop een kop koffie zetten, aan de andere kant semiautomatische apparaten waarmee je zelf de bonen maalt, en die in een piston schept.'
De samenstelling van het water uit je kraan heeft grote invloed op de smaak van je koffie. Niet zo gek als je bedenkt dat ongeveer 98 procent van je koffie water is. Joost Leopold: 'Over het algemeen kun je zeggen: hoe dichter bij de grens, hoe vlakker en bitterder het water wordt. Hoe meer landinwaarts: hoe zachter en frisser. Voor goede koffie is het belangrijk dat je water niet te hard en niet te zacht is. Dat kun bereiken door je kraanwater fiftyfifty te vermengen met gezuiverd mineraalwater uit de supermarkt of met de aanschaf van een waterfilter, als dat nog niet in je machine zit.'
Dat waterfilter moet je wel eens in de zoveel tijd vervangen. Bennani: 'Hoe vaak is afhankelijk van de regio waar je zit en de samenstelling van het water dat bij je uit de kraan stroomt. Hoe zachter het water, hoe meer water het filter aankan. Gemiddeld genomen kun je met een filter zo'n 100 liter water filteren.
New York (CNN Business)Coke with Coffee is finally launching Monday in the United States after being available for years internationally.
The product is made with Brazilian coffee and comes in dark blend, vanilla and caramel flavors. There's also a calorie-free zero sugar version. Each 12-ounce can has 69 milligrams of caffeine. That's about half as much as is in a 12-ounce cup of coffee but far more than what's in a can of Coke.
The new product comes at a time when Coca-Cola (KO) is focusing on its core products, including Coke and Coke Zero Sugar. Last year, the company announced plans to cut its portfolio in half and has discontinued brands like Tab and Odwalla to focus on its most powerful ones.
Coca-Cola first announced the January launch of Coke with Coffee over the summer. But it's been experimenting with a Coke and coffee blend for years. In 2006, the company launched Coca-Cola Blak, a coffee-flavored version of its signature product, in the United States. The beverage was a notorious flop, and Coke stopped selling it just two years after it launched.
Coke with Coffee was piloted in Japan in 2018. Since then, it has become available in over 30 markets throughout the world, including Australia, Italy and Vietnam.
Now, it seems Americans are finally ready.
The company spent about two years testing the latest product in the United States ahead of the launch, said Brandan Strickland, brand director of trademark at Coca-Cola in North America.
Coke wih Coffee arrives at US stores on Monday.
Coke wih Coffee arrives at US stores on Monday.
"It's not just testing a product and a formula, but it's also making sure that we have the right packaging, that we're really understanding what consumers want in the drink," he said. The formula for Coke with Coffee differs from region to region to cater to local tastes.
Coke with Coffee is designed to appeal to customers looking for an afternoon caffeine pickup that's an alternative to regular coffee, or a regular Coke. People may feel the need for a boost now more than ever, Strickland said, with the pandemic forcing many to work while caring for children and other relatives.
Terug naar “Leuk en interessant”