Tis onvoorstelbaar
Re: Het grote broodbaktopic voor koffie drinkende broodbakkers.
3592LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino
3594Oef die is echt mooicremalover schreef:
3595Gewoon lichtvolkoren.gilleko B. schreef: zo 31 jan 2021, 17:50Oef die is echt mooicremalover schreef:IMG_20210131_165219.jpg
Die van Frans is mooier. Grof volkoren met heel mooie bolling en struktuur.
3597LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino
3598Ik heb bij de 300g rogge-volkoren-desem (150g rogge uit eigen maler plus 150g water) en 120g volkoren-tarwe uit eigen maler en 30gr espresso en 230g water en 14g zout ook 300g van het Chinese bloem 'extra rijk aan gluten' en dat maakt het misschien zo elastisch.cremalover schreef: zo 31 jan 2021, 17:54 Die van Frans is mooier. Grof volkoren met heel mooie bolling en struktuur.
Dus 270g volkoren meel en 300g superbloem
Nu ik deze manier van opbollen heb ga ik het ook eens met 'gewoon' bloem doen.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino
3599Jah het brood van Frans is prachtig bol gerezen. Zal een combi zijn van gist, op spanning zetten en het glutennetwerk. Ik heb zelfs op YouTube gezien dat het glutennetwerk zodanig ontwikkeld was dat van een deel van het desemdeeg een ballon geblazen werd. Maar idd, dit brood van Frans heeft een benijdenswaardig bolling.
3600Numbers are good but never loose the focus, a quality cup profile is not negotiable!