Re: Het grote broodbaktopic voor koffie drinkende broodbakkers.

3803
Wat een walgelijk mooie broden hier. Klopt het dat rogge en glutenvorming moeizamer gaat in vergelijk met bijvoorbeeld tarwebloem of meel? Hydratatie verhouding, bij rogge moet er ook meer water bij vermoed ik? Heb gister voor het eerst een deeg van rogge geprobeerd te maken maar de verhouding 1 deel desem, 2 delen water en 3 delen meel heeft tot een droge compacte niet luchtige drol geleid.

3805

gilleko B. schreef:Wat een walgelijk mooie broden hier. Klopt het dat rogge en glutenvorming moeizamer gaat in vergelijk met bijvoorbeeld tarwebloem of meel? Hydratatie verhouding, bij rogge moet er ook meer water bij vermoed ik? Heb gister voor het eerst een deeg van rogge geprobeerd te maken maar de verhouding 1 deel desem, 2 delen water en 3 delen meel heeft tot een droge compacte niet luchtige drol geleid.

Afbeelding
In rogge zitten nauwelijks gluten. Heb je 100% rogge gemaakt?

Rogge alleen beetje vormen.

https://youtu.be/H-8bZpQOM58
Numbers are good but never loose the focus, a quality cup profile is not negotiable!

3806
bobbee schreef:
gilleko B. schreef:Wat een walgelijk mooie broden hier. Klopt het dat rogge en glutenvorming moeizamer gaat in vergelijk met bijvoorbeeld tarwebloem of meel? Hydratatie verhouding, bij rogge moet er ook meer water bij vermoed ik? Heb gister voor het eerst een deeg van rogge geprobeerd te maken maar de verhouding 1 deel desem, 2 delen water en 3 delen meel heeft tot een droge compacte niet luchtige drol geleid.

Afbeelding
In rogge zitten nauwelijks gluten. Heb je 100% rogge gemaakt?

Rogge alleen beetje vormen.

https://youtu.be/H-8bZpQOM58
Thanks yep, dacht al wat is dit nu? Nogmaals dank, wel fijn dat ik dat nu weet. Ik gooi het straks in de oven, kijken wat er gebeurt!

Afbeelding

3809

gilleko B. schreef:OEF, wederom dank! Ik heb uiteindelijk er nog een deel tarwe doorheen geflikkerd, baalde van het deeg en heb er een, gefrustreerd, pijp van gedraaid. Tis een roggedrol geworden. Koelt nu af, ruikt zuur. Dadelijk,.thrillseeker als ik ben, een hap nemen.

Mooie pagina van jou, waarschijnlijk uit en nog mooier boek.
Afbeelding

Afbeelding
Stevige bolus! Komt uit Red zuurdesem,van Wouter Groeneveld
Rocket Cellini Evoluzione V2, Eureka Mignon