Re: Kopi Deva - weer een nieuwe single dose maler

32
gilleko B. schreef: do 29 apr 2021, 12:45 Het gekke is, en daar heb ik binnen dit forum nog weinig over gevraagd zien worden. Het lijkt alsof de behoefte aan een bepaald type molen er niet is.
Ik kan natuurlijk alleen voor mezelf spreken, maar ik zie single dosing als een ideale oplossing voor de (kleine) thuisgebruiker, zoals mezelf. Ik vind het zonde om telkens enkele gram koffie te moeten dumpen om weer aan het verse maalsel te komen. Zeker als je, weer zoals mezelf, verspreid over de dag zo'n twee à drie espresso's drinkt.
Daarenboven ben ik van het wantrouwige type, dus bij zo'n grind-by-weight maler zie ik mezelf in staat om het maalsel alsnog na te wegen, hetgeen de workflow niet echt ten goede komt natuurlijk :ugeek:

Nee, geef mij dan maar een simpele, degelijke maler die me gewoon elk grammetje teruggeeft dat ik er in stop.
La Pavoni Professional — G-iota SSP MP — HG-1 — Comandante C40 — Sage Precision Brewer — Aeropress — Clever Drip

35
gilleko B. schreef: do 29 apr 2021, 15:58
fransg schreef:De EtzMAX doet al een poos heel nauwkeurig grind-by-weight.

Dat zou ik nu handig vinden.
de Baratza Forté doet dat ook, tenminste die probeert het oprecht en is altijd wel ergens in de buurt van het streefgewicht, maar de Baratza's hebben duidelijk geprobeerd zelf uit te vinden hoe zoiets moet en ze waren er nog niet geheel uit.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

39

gilleko B. schreef:Heb intussen aardig wat filmpjes gezien over die Etzmax. Grind by weight , weinig tot geen retentie en qua onderhoud en gebruik istie "Omasicher". Alles bij elkaar optellend de ideale molen. Het lijkt bijna te mooi om waar te zijn.

Dit nog even erbij, de conische schijfjes zijn van klein formaat!
Afbeelding
Ik vind de aanschafprijs hem een minder perfecte maler maken.
Afbeelding
Afbeelding

‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

40
bobbee schreef:
gilleko B. schreef:Heb intussen aardig wat filmpjes gezien over die Etzmax. Grind by weight , weinig tot geen retentie en qua onderhoud en gebruik istie "Omasicher". Alles bij elkaar optellend de ideale molen. Het lijkt bijna te mooi om waar te zijn.

Dit nog even erbij, de conische schijfjes zijn van klein formaat!
Afbeelding
Ik vind de aanschafprijs hem een minder perfecte maler maken.
Afbeelding
Afbeelding
€ 1.995 idd das ist eine Menge
Afbeelding
Afbeelding
maar dat grind by weight is in zijn algemeenheid sowieso een dure gimmick. Maar niet naar centen kijkend, lijkt mij het erg makkelijk.

Afbeelding