Re: Wie is Robin?

31
10 berichten vind ik wel teveel. 1 bericht in voorstel topic lijkt mij prima. Niet iedereen heeft al zoveel kennis of zoveel te vertellen om 10 berichten te plaatsen. Sommige verkopen ook juist omdat ze stoppen met de hobby bijvoorbeeld.

Berichten verwijderen vind ik ook niet goed voor het forum. Misschien wel de optie om verwijderen toe te staan tot max 10 a 15 min ofzo na plaatsen.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

32
bobbee schreef: vr 02 jul 2021, 23:39 10 berichten vind ik wel teveel. 1 bericht in voorstel topic lijkt mij prima. Niet iedereen heeft al zoveel kennis of zoveel te vertellen om 10 berichten te plaatsen. Sommige verkopen ook juist omdat ze stoppen met de hobby bijvoorbeeld.

Kunnen ook starten met 1 bericht en mocht het niet werken dit verhogen.

bobbee schreef: vr 02 jul 2021, 23:39 Berichten verwijderen vind ik ook niet goed voor het forum. Misschien wel de optie om verwijderen toe te staan tot max 10 a 15 min ofzo na plaatsen.

Bepaalde tijd is bij veel forums mogelijk inderdaad. Geldt overigens ook voor bericht wijzigen.

Maar zal zeker kijken wat mogelijk is allemaal.

33

Robin_KP schreef: Bepaalde tijd is bij veel forums mogelijk inderdaad. Geldt overigens ook voor bericht wijzigen.
Ik begrijp de reden van het niet verwijderen van berichten. Het kunnen wijzigen zonder tijd vind ik wel belangrijk. Zo is het nu ook ingesteld. Deze week schreef ik namelijk dripper ipv dipper. Een forum lid wees mij daarop en daardoor kon ik het aanpassen. Daardoor werd het verhaal weer kloppend en kwam het juist het forum ten goede.

Het verwijderen heb ik wel eens willen gebruiken, omdat ik het op een later moment niet meer eens was met wat ik zelf geschreven had. Bijvoorbeeld wanneer ik commentaar had. Of wanneer het niet overkwam zoals ik het bedoelde. Tekst blijft zijn beperkingen houden mbt interpretatie.

35
Beetje laat maar toch ook van mijn kant nog een "welkom" als nieuwe eigenaar en beheerder van dit prachtige forum :)
Geniet ervan 8-)
:: Dallacorte mini E4 plus :: Lagom P64 :: Ceado E37S (te koop) :: Mahlkönig Vario 2. gen steel burrs :: Haus & Feldgrind :: Hario V60 & Delter Coffee Press & Aeropress & Kalita & Karlsbader Kanne ::

37
Het zou naar mijn mening te allen tijde mogelijk moeten zijn om een bericht aan te passen, maar dan zou er wel een (automatisch gegenereerde en in kleine letters) noot bij moeten staan dat het bericht is gewijzigd op datum x en tijdstip y. Verwijderen zou ook moeten kunnen indien er na dat bericht geen andere berichten meer zijn geplaatst in hetzelfde topic.
ECM Synchronika - Mahlkönig K30 Vario

38
Gelukkig is het ook mogelijk een bericht 'leeg' te maken, als men zich in een discussie achteraf realiseert wel érg uit de slof te zijn geschoten. Ik had dat vroeger weleens op het andere forum wanneer ik (op het scherm) woest was geworden op een ander die ik (in het echt) best sympathiek vond. Belden we mekaar op dat was het dikke mik, zag ik die tekt op het scherm dan kwam er een rood waas, heel dwaas ;-)
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

39
Gewoon laten zoals het is. Datum en tijdstip van aanpassen is misschien wel een leuke toevoeging maar meer dan dat niet.
Forum functioneert al jaren prima en deze punten zijn het minst belangrijk en hoeven niet aangepast te worden.

Overigens, de discussie gaat nu toch wel de diepte in over het forum. Idee om die berichten hier naartoe te verplaatsen en daar voor te zetten?

https://www.koffiepraat.nl/forum/viewtopic.php?t=11461
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’