Re: Superkop?

11
Goedemorgen, ik vind nu dit forum pas, dus excuses voor mijn late reactie. Mijn naam is Sabine Palinckx en ik ben één van de twee oprichters van Superkop. We zijn 8 jaar geleden begonnen, en inderdaad van 'scratch' gekeken naar wat er nou echt nodig is voor een goede espresso. Dat was ons uitgangspunt. het feit dat er al veel was heeft ons niet 'afgeleid'. We zijn ondertussen in productie en we verwachten voor het einde van het jaar de eerste batch in Nederland. We zijn zelf al jaren zeer tevreden gebruikers van ons prototype. Barrista's hebben erg positieve feedback gegeven, dus we hebben veel vertrouwen. We bouwen wel degelijk geleidelijk de druk op, je kunt er een klasse espresso mee maken. Vanaf het moment dat we ook echt kunnen leveren zullen we wat meer ruchtbaarheid geven aan de lancering. Ik houd dan ook dit forum goed in de gaten we kijken uit naar de feedback!

Re: Superkop?

15
LS,
Erg interessant. Een soort kruising tussen een Faema Velox en een Cafelat Robot. Weinig technische uitleg beschikbaar, maar ik lees dat je de hendel 5 keer moet heen en weer moet halen. Vermoedelijk bouwt iedere slag iets van 1.5 bar (in een kleine demper) op en bij de 5e slag laat je de hendel gaan en komt de druk op de puck vrij, of zoiets.

Edit: de druk komt per slag al vrij, zo lijkt het. Dus na 1 slag 1.5 bar op de puck en zo bouwt het verder op. lijkt me erg ingewikkeld om consistentie te behalen, maar wie weet…

Ik ben erg benieuwd. Graag wat foto’s van het prototype hier!
Cheers ty
-------------------------------------------------------
Let's gobblefunk

Re: Superkop?

18
fransg schreef: do 02 sep 2021, 16:58;-)
Ik snap dat niet Frans. Je maakt een commercial,huurt een acteur zonder werk uit amerika om de tekst in te spreken en vervolgens zegt die twee keer expresso.
En dan gebruik je het filmpie ook nog. :?

Uit de folder:

"Superkop is a manually operated, non-electric espresso machine that excellents in taste. It is very easy to handle and meant for daily use. The machine uses fresh-ground coffee (no cups), does not require any warm-up, is virtually maintenance-free and most important: perfect extraction. The Superkop has been designed to last forever making it a real tool for life ".

That excellents in taste? 8-)
excellent is geen werkwoord.
excel of exceed wel.
Komt slordig over en wekt geen vertrouwen.

De techniek.
Volle straal water uit de waterkoker op de puk. Ik ben niet van gedoe met wdt en zo maar een beetje levellen van de koffie mag toch wel. Maar het steeds de hendel omhoog bewegen en de volle lading druk er door heen rammen geeft een interessant drukprofiel.Fietspomp-profiel?
Puur op gevoel zeg ik dit smaakt als Senseo.
Maar ik laat me graag verrassen.
Verder vraag ik me af wie is de doelgroep?
Zeker niet de mensen van dit forum. En de Senseo drinker boeit het allemaal geen ruk .Die wil snel zijn bak pleur. De Nespresso drinker ook niet.Die zijn over het algemeen heel tevreden met hun cups. Iets dat me steeds weer opvalt.
Maar ik laat me graag verrassen.
Wie van het forum gaat er een bestellen?

Voorstel aan de ontwikkelaars. Stuur er een op naar iemand van het forum en het wordt een "travelling Superkop"
Ik heb dat 10 jaar geleden ook bij de Chemex gedaan en dat was een redelijk succes.
Leden van dit forum gebruiken de machine dan met goede molens en koffie en geven oordeel.
Dat kun je dan naar believen gebruiken bij evaluatie en ontwikkeling.. Feedfback door ervaren gebruikers is waardevol. Doe er je voordeel mee.
Laatst gewijzigd door cremalover op do 02 sep 2021, 18:00, 6 keer totaal gewijzigd.

Re: Superkop?

19
Ik vind het oprecht heel leuk dat een van de bedenkers zich meldt, maar het neemt mijn eerdere bedenkingen voorlopig zeker niet weg en sluit me aan bij de woorden van cremalover. Ook de in mijn eigen faux-pas met het noemen van Henk Langkemper blijf ik een pijnlijke vinden.

Maar wellicht heb ik het mis en word ik over een tijdje overtuigd door jubelverhalen van enthousiaste (en betrouwbare) gebruikers. Vooralsnog blijf ik nog op de bank zitten.
Bezzera Strega (PSM) | Cafelat Robot | Niche Zero | Kinu M47 Phoenix | Cormorant CR 600

Re: Superkop?

20
cremalover schreef: do 02 sep 2021, 17:00 Voorstel aan de ontwikkelaars. Stuur er een op naar iemand van het forum en het wordt een "travelling Superkop"
…..
Leden van dit forum gebruiken de machine dan met goede molens en koffie en geven oordeel.
Dat kun je dan naar believen gebruiken bij evaluatie en ontwikkeling.. Feedfback door ervaren gebruikers is waardevol. Doe er je voordeel mee.

+1!
Een heel goed idee. :D
Dan maken we er een frame voor, zodat hij kan staan.
Dan hoeft niet iedereen er een paar gaten voor in de muur te boren. :x
Gr, Guido

La Pavoni Professional, Moccamaster, Bialetti Moka Express, Chemex, AeroPress, Kinu M47, Eureka Atom 60