Re: Eureka Oro Mignon single dose

112
Overigens denk ik dat Eureka best iets zou kunnen bedenken om een mechanische uitlezing te maken op de knop.
Stel dat de knop een moer was met een vaste verticale positie op een draadeind wat dus door de moer heen steekt.
Het verdraaien zorgt dan dat aan de onderkant het maalwerk versteld wordt en aan de bovenkantsteekt de andere kant van dat draadeind uitsteekt, afhankelijk van de maalstand. Denk dan het draad weg en slijp er een paar ringen in, 1 per omwenteling. Voor elke omwenteling zie je er een ring bij verschijnen of verdwijnen
De nog uit te komen Arco grinder en die Knob grinder werken ook zo.
Ik zag ook een merk wat met schakelaars werkte onder de stelring, afhankelijk van op welke hoogte de stelschijf ingesteld staat werd het menu aangepast op get scherm.

Ik denk dat er best veel meer mogelijk is maar ik ben bang dat voor echte innovatie Kickstarter nodig is met mensen die out of the box denken.

Verstuurd vanaf mijn SM-G996B met Tapatalk

Re: Eureka Oro Mignon single dose

113

Pti schreef:Met alle respect en begrip voor je punt maar; Het is wel makkelijk om een probleem aan te merken, maar vertel ook eens wat ik jouw ogen de oplossing zou zijn dan?
Want ik heb zelf liever een nauwkeurig en breed espresso bereik dan een molen met een lompe afstelling zodat het makkelijk is om over en weer te schakelen. Het is zoals Bobbee al eerder zei ALTIJD een compromis en er is gekozen om espresso i.t.t. filter het voordeel te geven.
De enige die daarvoor een "oplossing" had was baratza met zijn micro+macro afstelling, eveneens gepatenteerd net als Eureka dat met zijn eigen systeem heeft gedaan... Maar daar was dan weer het probleem dat het als plastic rommel geen eeuwig leven was geschonken.
Daar heb je een punt en ik ben ook niet zo dat ik alleen kritiek wil uiten zonder in oplossingen te denken. Ik denk dat ze hun afstel mechaniek hadden moeten aanpassen wanneer je voor een maalschijf kiest die filter en espresso kan. Of hun bestaande mechaniek gebruiken voor alleen espresso of filter. De Niche en Gi-otta voeren hun compromis door in hun schijf en een maalgraad ring. Die is misschien iets minder precies, maar wel traploos en in de praktijk precies genoeg en snel.
Net als Bvds heb ik voor filter een Comandante en de Eureka zou ik het liefst met een dedicated espresso maalschijf zien.

Voor het popcornen had ik bedacht om een funnel te maken met een klein gat erin. Je ziet je maalschijf niet. Misschien een soort bocht in dat gat als een glijbaan waardoor bonen niet uit de maalkamer springen. De Niche doet niets anders met zijn schijfje. Ik ben overigens geen techneut, weet er misschien onvoldoende van. Bij het ontwerp van Eureka bij deze molen voelt het alsof ze niet iets nieuws hebben bedacht, maar bestaande componenten hebben gebruikt om iets nieuws op de markt te brengen. Het mist een gevoel van innovatie en het durven maken van keuzes. Maar toch wil ik waarschijnlijk deze molen
Afbeelding
.

Re: Eureka Oro Mignon single dose

114
Je moet het gewoon als het gehele plaatje zien. De ORO is wat het is en hij is leuk voor de enthousiaste single doser, voor filter gewoon niet gebruiken. Hij staat schuin en heeft een pomp systeem als onderdeel van de hopper! Top.
De Niche gebruik je liever ook niet voor filter, ja je kunt hem snel verstellen maar op smaak ook liever de comandante dan de Niche. En zo is er altijd wel wat.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Re: Eureka Oro Mignon single dose

120
De B. Cormorant schreef:De laatste is dus weg, FOMO?
FOMO: fear of missing out
Deze keer ben ik sneller dan jou
Afbeelding
Afbeelding
Nog steeds nachtmerries van de Londinium. Daarin wordt ik achterna gezeten door een heks die Strega heet en boos is dat ik haar wilde inruilen voor een Engelse dame uit de hogere klasse. Aan het einde van de droom wijst de Engelse dame mij af en sta ik aan het altaar met mijn heks.

Heb er zojuist één besteld bij Pti. Nu nog overwegen of ik de Niche en Eureka samen houdt. Conisch en plat naast elkaar is wel erg leuk. Misschien wel leuk voor de vergelijking straks.
Maar geen idee hoeveel Pti er nog heeft!