Ik ken er die er niet teveel poespas van maken :fransg schreef:En de mensen die serieus denken over een licht gekantelde maler kunnen zich ook wel een 'dedicated filter grinder' veroorloven.
https://kostverlorenvaart.blogspot.com/ ... r.html?m=1
Ik ken er die er niet teveel poespas van maken :fransg schreef:En de mensen die serieus denken over een licht gekantelde maler kunnen zich ook wel een 'dedicated filter grinder' veroorloven.
Daar heb je een punt en ik ben ook niet zo dat ik alleen kritiek wil uiten zonder in oplossingen te denken. Ik denk dat ze hun afstel mechaniek hadden moeten aanpassen wanneer je voor een maalschijf kiest die filter en espresso kan. Of hun bestaande mechaniek gebruiken voor alleen espresso of filter. De Niche en Gi-otta voeren hun compromis door in hun schijf en een maalgraad ring. Die is misschien iets minder precies, maar wel traploos en in de praktijk precies genoeg en snel.Pti schreef:Met alle respect en begrip voor je punt maar; Het is wel makkelijk om een probleem aan te merken, maar vertel ook eens wat ik jouw ogen de oplossing zou zijn dan?
Want ik heb zelf liever een nauwkeurig en breed espresso bereik dan een molen met een lompe afstelling zodat het makkelijk is om over en weer te schakelen. Het is zoals Bobbee al eerder zei ALTIJD een compromis en er is gekozen om espresso i.t.t. filter het voordeel te geven.
De enige die daarvoor een "oplossing" had was baratza met zijn micro+macro afstelling, eveneens gepatenteerd net als Eureka dat met zijn eigen systeem heeft gedaan... Maar daar was dan weer het probleem dat het als plastic rommel geen eeuwig leven was geschonken.
Hey, ik heb je een berichtje gestuurd.Pti schreef:Kogel is door de kerk, 5 stuks kleur zwart gereserveerd, de atom75e thuis gaat concurrentie krijgen
Er is al een pre-order vanuit het forum binnen, dat was genoeg om mij ook over de streep te trekken.
Dat betwijfel ik gezien de eerdere berichten...De B. Cormorant schreef:De laatste is dus weg, FOMO?
FOMO: fear of missing out
Deze keer ben ik sneller dan jou Nog steeds nachtmerries van de Londinium. Daarin wordt ik achterna gezeten door een heks die Strega heet en boos is dat ik haar wilde inruilen voor een Engelse dame uit de hogere klasse. Aan het einde van de droom wijst de Engelse dame mij af en sta ik aan het altaar met mijn heks.De B. Cormorant schreef:De laatste is dus weg, FOMO?
FOMO: fear of missing out
Terug naar “Koffiemolens & malers”