Re: Wat drink je nu?

2708
Een natural process Colombiaanse boon van de wat meer lokale Blommers uit Nijmegen. Mijn eerste natural process, ben er nog niet zo uit of ik het wat vind. Het was best lekker en apart, maar of ik dat zie zitten om dagenlang achter elkaar te drinken betwijfel ik. Was wel 18 in/45 out in 17s op 95 graden, moet een stuk fijner dan m'n vorige lichte roast van het Hoofdkwartier gaan malen. Morgen iets fijner zetten en kijken hoe dat bevalt, al vond ik het qua zuurtjes en bitterheid wel gebalanceerd proeven.
Lelit Elizabeth + DF64 gen 2 & 1ZPresso J-Max

2709
De Nicaragua Montezumba van Sprout direct eerste poging goed uit de robot gekregen😁 Erg lekker.
Voorverwarmd want licht tot medium roast maar niet maximaal. 16g in/ 32g uit.
Goede mouthfeel, niet heel stroperig. Ik proefde lichte melasse, fruitig (kon niet zeggen wat) en beetje rozengeur die soms op mediterran gebak zit. Komt enigzins overeen met omschrijving Sprout: Pineapple, Sugar Cane, Creamy Body.
Cafelat robot | 1Zpresso JX-Pro | Eureka Mignon Oro SD
Bijlagen

2710
Nootmuskaatje schreef: vr 17 sep 2021, 21:44 Een natural process Colombiaanse boon van de wat meer lokale Blommers uit Nijmegen. Mijn eerste natural process, ben er nog niet zo uit of ik het wat vind. Het was best lekker en apart, maar of ik dat zie zitten om dagenlang achter elkaar te drinken betwijfel ik. Was wel 18 in/45 out in 17s op 95 graden, moet een stuk fijner dan m'n vorige lichte roast van het Hoofdkwartier gaan malen. Morgen iets fijner zetten en kijken hoe dat bevalt, al vond ik het qua zuurtjes en bitterheid wel gebalanceerd proeven.
IMG_20210917_211424.jpgIMG_20210917_211129~2.jpg
Als je al op 18/45 zit dan zit je al behoorlijk fijn te malen en dat het verschil tussen bitter en zoet niet meer te onderscheiden zijn.
Bezzera Strega (PSM) / Eureka Olympus 75 Mythos schijven