Voor de weergave van de keuzevorming: zie viewtopic.php?f=10&t=1357&p=12073#p12073
Het is de Quick MIll 2820 geworden, en we zijn zeer tevreden capucino drinkers. Nu lekker spelen met schuim maken, doorlooptijden, hoeveelheden. Kom ik alsnog aankloppen in dit forum
Vraagje: wat is ruwweg een normale doorlooptijd van 1 persoons espresso? Iets van 25 sec toch? Dan is mijn espressokopje pas half vol. Een portie espresso is in mijn kopje (illy kopje) ongeveer 50ml.
EDIT 29/11
Ik heb de koffie gewogen. De hoeveelheid van gisteren was bepaald op 2 maatscheppen, de maatschep was de default uit de verpakking. Op mijn weegschaal vanmorgen 14 gram afgewogen (bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Espresso) en dat was beduidend minder.
Om te beginnen 28 seconden doorlooptijd, en dat gaf al een mooie espresso.
EDIT 2 29/11
Ben nog aan het spelen met de melk. Opkloppen tot ongeveer 70 graden las ik (viewtopic.php?f=12&t=1470&start=30#p11926), maar hoe bepaal je dat? Het schuim is mooi glanzend, maar soms te koud, en soms te heet. In het eerste geval te koude koffie, in het tweede geval is de koffie bijna niet te proeven en de melksmaak is vlak. Je ziet dan ook dat de melk is 'platgeslagen'.
We gingen voor een volautomaat: Quick Mill 2820 ervaringen
1
Laatst gewijzigd door BartWilKoffie op zo 29 nov 2009, 15:23, 1 keer totaal gewijzigd.