walter- schreef:
Ik zie ook niet in waarop iemand iets zou willen ontwerpen dat 45 minuten nodig heeft om op te warmen. Mijn vaatwasser doet op die tijd een snelle vaatwas... dat lijkt me gewoon een ontwerpfout en ongeschikt voor thuisgebruik.
Dit doet gewoon pijn aan mijn ogen. De Senseo mentaliteit spat ervan af. Serieus met koffie bezig willen zijn, maar het mag geen tijd kosten. Lees: Lekker en gezond willen eten, maar het liefst wel uit de magnetron. Want dat is zo lekker gemakkelijk en snel. Je zal het vast niet zo bedoelen, maar je zet met bovenstaande uitspraak een hoop respectabele machines weg als zijnde ontwerpfouten. Maar je komt zelf met machines als suggestie waar weinig hier voor warm lopen. Dat alles op basis van o.a. twee YouTube kanalen. Het is bijna niet meer interessant een tegen geluid te willen geven. Die kanalen zijn namelijk betrouwbaarder dan de ervaring hier. Zo klinkt het althans bijna.
Ik bedoel dit overigens niet gemeen of aanvallend. Ben mij ervan bewust dat het zo kan overkomen. Er zit een bepaalde contradictie in je verhaal en ik kan er de vinger niet opleggen.
Ik ben nieuwsgierig naar je ideeën rondom het zetten van koffie. Hoe zie je dit praktisch voor je?
Wellicht zijn er betere alternatieven die passen bij jouw wensen. Maar je zet jezelf nu vast op een eis van vaste dosering water. En je denkt dat 9 bar iets uitzonderlijk is. Ik betwijfel of dat de heilige graal moet zijn. Zoals eerder duidelijk beschreven door Bob waarom ik dat denk.
Stap eens in met een open vizier. Kijk en leer van wat mensen hier zeggen. Mocht je daarna nog dezelfde machine willen, dan is dat prima. Ik vind je er niet minder om. Zo verschillen we hier allemaal wel in wat we prettig vinden. Maar zoals Frans aangeeft lijkt het alsof je jouw beslissing al hebt gemaakt.