Re: Kopi Deva - weer een nieuwe single dose maler

141
Wel zonde dat je met die Kopi dus bepekt bent tot maalschijven met een meer traditioneel en bimodaal profiel. Anders zou de Kopi een serieus alternatief zijn voor de Lagom. Als je niks hebt met meer unimodale schijven is dat natuurlijk niet relevant.

Ik vind de maler er in ieder geval fraai uitzien.
Espresso: Elektra MCAL / Olympia Cremina '82 / Cafelat Robot / Niche Zero / Eureka XL
Filter: Hario V60 / Chemex / Delter / Melodrip / Comandante MK3 Nitroblade / MK Vario + Ditting steel burrs

143
fuel schreef: zo 21 nov 2021, 13:36 Ja het is niet anders.

Denk dat ik met de Key en Option met Uni SSP een perfect combi heb.
Option? Heb je ook een Lagom gekocht? Inderdaad is vlak Uni SSP met conisch een top combo.
Espresso: Elektra MCAL / Olympia Cremina '82 / Cafelat Robot / Niche Zero / Eureka XL
Filter: Hario V60 / Chemex / Delter / Melodrip / Comandante MK3 Nitroblade / MK Vario + Ditting steel burrs

145
Is me nog steeds niet duidelijk welke maalschijven ze er in gaan stoppen. Gok toch op basis Italmill. Dan heb je eigenlijk een Giota in een mooiere verpakking. En die laatste kan wel goed overweg met SSP MP voor espresso. Zou jammer zijn. Hoop dat ze toch met interessante schijven komen.

147
B003 schreef: wo 01 dec 2021, 13:32 Niet duidelijk of ze nu de Eureka schijven zijn gaan gebruiken die ze eerst noemden of op Italmill overgestapt zijn.

Je kunt tegen meerprijs SSP bestellen staat ergens onderaan.

Ik vind het ontwerp wel geslaagd, in wit of zwart.

Verstuurd vanaf mijn SM-G996B met Tapatalk
Ja maar de SSP MP raden ze voor espresso zelf juist af!

De verpakking ziet er goed uit inderdaad.

148
B003 schreef: wo 01 dec 2021, 12:37 Kopi Concepts heeft een Indiegogo winkeltje is geopend:

https://www.indiegogo.com/projects/kopi ... ee-grinder#/

Leuke clip, charmant stel. Wel wordt het gepresenteerd alsof alle andere malers zo ouderwets zijn als die oude Mazzer Mini's met trechter en retentiehekwerkje (die best prima zijn). Dat is niet de werkelijkheid.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

149
En ze spreken van (Italmill) 64 mm burrs uit high end maler😅

Ach ja, marketing is vaak de kunst van het overdrijven.

Loa daarvan ziet het er als een leuke maler voor een overzienbare prijs uit. Fraaier dan een Eureka SD en niet eens zo gek veel duurder. Al zijn de Eureka schijven niet goedkoop en een stuk mooier dan die van Italmill.