[youtube] https://youtu.be/O98d6LVlbvM[/youtube]
Edit: even om nog wat beter te vermelden dat het hier inderdaad ging om een optische “wiebel” wat niks zei over de kwaliteit van de maler. En om even te benadrukken ik ben heel goed geholpen door de verkoper (Freek van Frekko.nl). Hij heeft me eerst aan de telefoon een hoop geholpen en vervolgens ook nog bij hem in de studio om het probleem van zure espresso op te lossen. Top service dus
Originele bericht: Ik heb het idee dat mijn G-iota met de standaard italmil schijven niet goed in balans is. ik zie de draaiende schijf wiebelen met het blote oog en er is aan een kant van de maler een hoop maalsel te zien. de maler is nagenoeg nieuw (vorige week binnen gekregen) en ik heb er zelf niets aan gedaan. wilde niet meteen verder dingen los gaan halen en de test met een markeerstift doen maar eerst maar eens wat meningen vragen hier.
sinds vorige week in ieder geval bezig om te proberen goede espresso te zetten, dat is in ieder geval nog niet gelukt. In hoe verre dat door slecht uitgebalanceerde maal schijven kan komen weet ik niet maar het lijkt me in ieder geval niet optimaal…
Het lukt me overigens niet om het filmpje in de post te embedden met de [youtube] link functie…
Opgelost: G-iota onbalans? --> nee die was er niet
1
Laatst gewijzigd door MdB op do 23 dec 2021, 15:53, 2 keer totaal gewijzigd.