gilleko B. schreef: vr 24 dec 2021, 20:48
Dat komt omdat er geen beeld hoe nu e.e.a. maakbaar en beheersbaar gemaakt zou moeten worden. 1 land in Europa roept wat en de rest volgt, niet zozeer ingegeven door medische redenen, maar politieke. Dan speelt de winstgevend van de farmaceutische industrie er ook nog doorheen. Die Van Dissel, als aan die meneer een ogenschijnlijk simpele vraag gesteld wordt (en zelfs die hebben ze van stal gehaald bij de laatste persconferentie) en dan gaat zijn grammofoonplaat aan. Na 5 minuten ben ik hem kwijt. Dan ga ik een espresso zetten, acaia aanzetten, maler zo.nodig bijstellen. Ik loop terug naar de woonkamer, en hoor de laatste 5 minuten van zijn antwoord op die vraag nog eens aan. En dan ben ik echt de weg kwijt,.maar de eerlijkheid gebiedt wel dat in de tussentijd nog wel uitgebreid aan mijn espresso gewerkt heb, dus zit ook een beetje Mea Culpa in . En nu de vaccins, ik heb Pfizer genomen, dacht lekker dan ik weer de restaurants in. Tja dat was.naïef van mij. Maar nu dus dit, een uitbreiding Vaccin keuze want
met alle vooralsnog conclusies die daaraan zitten. Chronologie van de laatste 2 jaar Grosso modo:
1. IC ontlasten, nee ....
2. Aantal.besmettingen, nee...
3. Aantal verwachte besmettingen nee...
4 . 60% dekkingsgraad, nee...
5. 85% dekkingsgraag, nee...
6. Corona app, nee nee nee...
7 . Effectiviteit vaccinatie, oeps 1...
8. Tja lockdown maar wacht O-micron..
9. Ja.lockdown..
10. ???? Vaccinatie oeps 2...
Ik.heb er onder nadrukkelijke overheidsadviezen en veel indirecte dwang er 2 in laten jassen. Even aanzien, maar die booster moet nog....
Je ziet overal signalen dat men naar een situatie wil waar je periodiek (om de 4-6 maanden?) een prik moet halen om toegang tot het openbare leven te behouden (!).
En dat we blijkbaar elke winter naar in een lockdown moeten (zie het nieuws gisteren mbt de 'langetermijn visie').
En dat voor een ziekte waarvan de gemiddelde leeftijd van de slachtoffers 81 jaar is (wat ook de gemiddelde levensverwachting is in NL) en waarvoor mensen onder de 80 jaar dit jaar een 'overlevingskans' hadden van 99.98%.
Voor mensen zonder co-morbiditeiten is dat zelfs iets van 99.998% (Zie de RIVM data).
Het is letterlijk gevaarlijker voor mij om naar m'n werk te fietsen.
Als iemand dat allemaal een goede zaak vind, moet hij/zij er in meegaan, maar ik vind het doodeng dat we dit blijkbaar massaal het nieuwe normaal moeten vinden voor onszelf, maar vooral voor onze kinderen.
Ik ben alles behalve een anti vaxxer, en vind dat iedereen die het wil de vaccins moet krijgen, maar een beweging richting verplicht vaccineren (direct of indirect) is een gevaarlijke ontwikkeling. Dat moeten we niet willen.
Desondanks wens ik alles een iedereen veel geluk en een goede gezondheid toe het komende jaar.
En dat we maar goede, inhoudelijke duscussies kunnen voeren. En veel lekkere koffie zullen drinken!
dus...