De Blafkous haha. In mijn enthousiasme zelf niet eens bij stil gestaan dat die er helemaal op stond super bedankt voor de oplettendheid
Re: Eureka Oro Mignon single dose
211Coffee, sleep, Coffee, repeat
De Blafkous haha. In mijn enthousiasme zelf niet eens bij stil gestaan dat die er helemaal op stond super bedankt voor de oplettendheid
Haha, thanks! Ik wil er eerst eens even een paar dagen mee stoeien en dan gaan we maar es een beetje rommelen met een paar verschillende bonen. Einddoel is toch wel om een "koffie for the moment" idee te creëeren thuisbobbee schreef: wo 09 feb 2022, 19:38
Gaaf! Gefeliciteerd met de nieuwe maler en idd wat pti aangeeft...
Ah, goed om te lezen dat je nu wel een goede hebt gekregen!Keyser schreef: za 19 feb 2022, 10:59 Ik ben erg goed geholpen met mijn molen, waarvoor dank aan Pti en van Pommeren. Ze hadden nog één witte liggen. Die van mij was zwart, maar anders was het weer weken wachten. Gelukkig vind ik ze beiden mooi.
Deze witte deed het wel goed. Tot nu toe bevalt de molen erg goed. Hij geeft mooi maalsel. Wanneer ik tijd heb zal ik wat schrijven over de SD vs de Niche. Al vind ik niet dat je ze volledig één op één tegen elkaar kan zetten. De SD is echt alleen voor espresso.
Voor filter wil je juist grof. Dat is op zich geen probleem maar het maalsel bevat zoals gezegd vrij veel fines waardoor de flow snel stagneert en je over extractie krijgt. Los daarvan is de maalgraad verstelling middels worm gear onhandig met switchen. Dus de Eureka moet je echt als espresso maler beschouwen. De Niche is ook geen topper voor filter maar is wel makkelijker qua veranderen van maalgraad.Kan hij dan niet fijn genoeg malen hiervoor ofzo? Vraag ik vooral omdat ze wel vanuit Eureka aangeven dat de SD dit moet kunnen
Het is een veel gehoorde opmerking/klacht over de SD.Keyser schreef:Ik zal nog wel wat uitgebreider mijn ervaring beschrijven, maar wat mij tegenvalt is dat ik het echt een vibo vind. Wat kan dat ding trillen. Daarmee vergeleken is de Niche erg stil. Het gaat om het geluid van de motor die in de kast trilt. Het geluid van het malen vind ik fijner dan de Niche. Zachter op zijn manier. Hebben anderen deze ervaring ook? Heeft de Eureka XL dat ook?
Ik heb er rubberen matjes onder gelegd zodat het niet door trilt. Dat scheelt iets in het geluid.
Terug naar “Koffiemolens & malers”